دانشجویان در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان ثبت‌نام کنند
کد خبر: 4099836
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

دانشجویان در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان ثبت‌نام کنند

مشاور طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور با اشاره به فراخوان ثبت‌نام در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور، گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های لرستان در این طرح ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاه‌فاضل، مشاور طرح ملی حفظ قرآن کریمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علیرضا شاه‌فاضل، مشاور طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور امروز، ۲۴ آبان در آیین نکوداشت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌های لرستان که به میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای این استان برگزار شد، اظهار کرد: هفته قرآن و عترت به‌مناسبت سالروز ارتحال علامه طباطبایی بزرگ مفسر قرآن کریم نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه فردی، اجتماعی و سیاسی به قرآن نیاز داریم، ادامه داد: در روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) آمده است که هر وقت فتنه‌ها به سمت شما می‌آید به سمت قرآن بروید، چراکه انسان به هر شکلی که انسان با قرآن ارتباط بگیرد، مؤثر است.

مدیر گروه رشته معارف دانشگاه شیراز با بیان اینکه امروز باید ارتباطمان با قرآن را یک قدم بیشتر کنیم، چراکه هر چه بیشتر با قرآن انس بگیریم بر بصیرت و انس ما با آن افزوده می‌شود، اضافه کرد: در احوالات بزرگان و عالمان دین می‌بینیم که آنان با قرآن ارتباط داشته و روزانه به قرائت قرآن مشغول بودند.

مشاور طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور با تأکید بر اینکه گاهی در اخلاق شخصی، برخی مسائل را می‌دانیم و به آن عمل نمی‌کنیم، ادامه داد: آنچه انسان را به عمل وادار می‌کند قلب است و بهترین راهکار برای زدودن غبارها از قلب، تلاوت قرآن کریم است، چراکه انس با قرآن قلب انسان را متحول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان با استفاده از فضای مجازی در تمام دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه‌مندان به قرآن جهت شرکت در این طرح می‌توانند در سامانه قرآن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نشانی https://www.nahad.ir/quran ثبت‌نام کنند.

شاه‌فضل با اشاره به اینکه کلاس‌های طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور مجازی است، بیان کرد: در کنار حفظ قرآن رشته‌های دیگری از جمله مفاهیم، صوت و لحن و تجوید برگزار می‌شود.

مشاور طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان کشور با تأکید بر اینکه در قانون برای حافظان قرآن امتیازات حقوقی، استخدامی، تحصیلی در نظر گرفته شده است، گفت: البته نیت و هدف انس با قرآن، مادی نیست، اما در کنار آن نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود جامعه دانشگاهی لرستان در بخش دانشجویی، کارمندان و اساتید در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha