هدف‌گذاری در جهاد تبیین پرهیز از دو قطبی‌سازی باشد
کد خبر: 4099443
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

هدف‌گذاری در جهاد تبیین پرهیز از دو قطبی‌سازی باشد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تأکید بر حفظ وحدت در جامعه و تمرکز بر روی اشتراکات گفت: باید هدف‌گذاری اصلی در جهاد تبیین یکپارچگی اجتماعی و پرهیز از دو قطبی‌سازی باشد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 23 آبان با تأکید بر حفظ وحدت در جامعه و تمرکز بر روی اشتراکات افزود: باید هدف‌گذاری اصلی در جهاد تبیین یکپارچگی اجتماعی و پرهیز از دو قطبی‌سازی باشد.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری بر سر راه اجرای اسناد بالادستی فرهنگی در کشور تصریح کرد: دین‌محوری، دین‌باوری و دین‌پروری با ساعت کاری اداری میسر نمی‌شود و لازم است تلاش و همت مضاعف و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه انجام گیرد.

به اعتقاد معاون استاندار فارس، اگر چه مدل سبک زندگی اسلامی تبیین شد ولیکن در اجرا مغفول ماند و لازم است با تولید محتوای گسترده و نهضت مطالعه مفید برای فرهنگ سازی در این حوزه اقدام کرد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید در سه حوزه دانش، مهارت و تجربه گام برداریم، افزود: سابقاً مدل‌های موفقی در این سه حوزه انجام شد ولیکن این مدل‌ها در سطح محدود اجرا شدند و اکنون لازم است به مجامع عام تسری یابند.

وی ادامه داد: به طور مثال مدل حلقه‌های دانش‌افزا، مدل تشکیل مجموعه متخصص و تشکل یافته در اداره فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز مدل کرسی‌های آزاداندیشی در سه حوزه دانش، مهارت‌آموزی و انتقال تجربه موارد موفقی بودند که باید در جامعه گسترش یابند تا جهاد تبیین به معنای واقعی خود محقق شود.

معاون استاندار فارس در پایان با تأکید بر اقتصاد فرهنگی و ایجاد جذابیت‌های معیشتی افزود: اگر امور فرهنگی با منافع مردم گره زده شود همه به صورت خودجوش در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha