تفاوت بین نسلی را با عبارات نادرست به فضایی قطبی تبدیل نکنیم
کد خبر: 4099416
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
رئیس دانشگاه لرستان:

تفاوت بین نسلی را با عبارات نادرست به فضایی قطبی تبدیل نکنیم

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از ابزارهایی همچون امپراطوری رسانه‌ای، پول، اندیشکده و... استفاده می‌کند، گفت: باید مراقب باشیم تفاوت بین نسلی را با به‌‌کار بردن عبارات نادرست، به فضایی قطبی تبدیل نکنیم؛ بلکه تلاش کنیم گفت‌وگوها را گسترش دهیم.

نشست خبری رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که یکشنبه، 22 آبان در این دانشگاه برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه هر تحلیلی از رویدادها که ارائه می‌شود نباید تک‌بعدی باشد بلکه در تحلیل رویدادها، پدیده‌ها و حوادث جامعه باید همه ابعاد موضوع را دید، اظهار کرد: دشمن با امپراطوری رسانه‌ای به باورهای مردم حمله کرده است و طراح اغتشاشات است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به ما می‌آموزد دشمن را محرم اسرار خودمان قرار ندهیم، افزود: دشمن از هیچ فسادی علیه مردم ایران، فروگذار نیست و از طریق امپراطوری رسانه‌ای، هر نوع فسادی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان با بیان اینکه خواسته و هدف دشمن این است که ما علیه همدیگر باشیم تا وحدت از بین برود، ادامه داد: دشمن از هر ابزاری استفاده می‌کند تا وحدت را تضعیف کند و اختلاف، تنش و درگیری در جامعه افزایش یابد. برای دشمن، این نکته اهمیت ندارد که فرد، باحجاب یا بی‌حجاب باشد یا از چه قومی در ایران باشد؛ آنچه برای دشمن اهمیت دارد این است که دعوا، مشاجره و فساد در جامعه ایران، گسترش پیدا کند.

نظری با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از ابزارهایی همچون امپراطوری رسانه‌ای، پول، اندیشکده و... استفاده می‌کند، گفت: باید مراقبت کنیم تفاوت بین نسلی را با به‌ کار بردن عبارات نادرست، به فضایی قطبی تبدیل نکنیم؛ بلکه تلاش کنیم گفت‌وگوها را گسترش دهیم.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: در آینده، یک اتاق در دانشگاه لرستان برای فعالیت خبرنگاران اختصاص داده می‌شود، زیرا خبرنگاران و اصحاب رسانه، بهترین مشاوران هستند و از مشاوره‌های آنها باید استفاده کنیم.

نظری گفت: قرآن کریم، بزرگ‌ترین رسانه نظام هستی است؛ رسانه‌ها هم پیام‌رسان هستند و قلم از نگاه قرآن کریم بسیار ارزشمند و بزرگ است، به‌گونه‌ای که در قرآن کریم آمده است: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»؛ پیام‌رسانی و رسانه، بسترساز تحقق عدالت است. اهمیت پیام و رسانه تا آنجاست که یک سخن، می‌تواند جنگی را در دنیا ایجاد کند یا جنگی را بخواباند.

وی با یادآوری اینکه رسانه‌ای مورد تأیید قرآن کریم است که پیام‌آور سخنان پیامبران باشد، افزود: گفتمان انقلاب اسلامی به‌دنبال آن است که رسانه، نقش مهم در تمدن‌سازی نوین اسلامی داشته باشد؛ رسانه‌ها باید در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه رسانه و دانشگاه ارکان مهم تمدن‌سازی هستند، اضافه کرد: قرآن کریم به قلمی سوگند خورده است که برای شهدا می‌نویسد؛ پس، نقش قلم و رسانه در ارتقای فرهنگ از نگاه قرآن کریم، یک نقش بسیار مهم است.

نظری از اصحاب رسانه دعوت کرد جشنواره‌ها و همایش‌های معتبر ملی و بین‌المللی را که در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند به تصویر بکشند و به مردم منعکس کنند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها توقع می‌رود پیشرفت‌های علمی دانشگاه لرستان در زمینه‌های مختلف را براساس رسالت جهاد تبیین برای مردم تشریح کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از اصحاب رسانه توقع می‌رود، بررسی چالش‌های استان از نگاه متخصصان دانشگاهی است؛ در این زمینه می‌بایست گفت‌وگوهای رسانه‌ای با اعضای هیئت علمی دانشگاه، افزایش یابد.

شاهد جنگ روایت‌ها در دنیای امروز هستیم

در این نشست، میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان نیز با بیان اینکه در دنیای جدید با جنگ روایت‌ها روبه‌رو هستیم، گفت: هدایت افکار عمومی در رسانه اتفاق می‌افتد و این گویای کارکرد و نقش مهم رسانه‌هاست. دشمن در مقابل دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، شبه‌افکنی می‌کند و در مقابل، نقش رسانه‌های کشور براساس جهاد تبیین، یک نقش بسیار مهم است.

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان با بیان اینکه همواره تلاش کرده‌ایم تعاملات بین دانشگاه لرستان و رسانه‌ها تقویت شود، ادامه داد: ما در میدان جنگ رسانه‌ای که بخشی از جنگ شناختی دشمن است نیاز به شخصیت‌های اثرگذار و بزرگ با ویژگی‌های الگو گرفته از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی داریم.

انتهای پیام
captcha