چهارمین همایش «گام دومی‌های جهاد تبیین» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 4099245
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

چهارمین همایش «گام دومی‌های جهاد تبیین» در شیراز برگزار شد

چهارمین همایش «گام دومی‌های جهاد تبیین» شب گذشته، ۲۱ آبان با حضور نماینده ولی‌فقیه و جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله(ع) شیراز، چهارمین همایش «گام دومی‌های جهاد تبیین» و مراسم بزرگداشت شهدای حمل تروریستی حرم شاهچراغ(ع) به همت این ناحیه از سپاه شب گذشته، 21 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این مراسم با بیان اینکه جهاد تبیین واجب فوری است، گفت: دشمن تلاش کرده تا مردم مارا از مسیر روشن انقلابی دور کند اما با شکست مواجهه شده است.

وی افزود: جهاد تبیین اولین بار بر شخص پیامبر(ص) نازل شد.خداوند در سوره مبارکه  نحل آیه ۴۴ و ۶۴ می‌فرمایند «پیامبر و قرآن را نازل کردیم که برای مردم تبیین کند» و در آیه ۶۴ پروردگار می‌فرمایند «مردم اختلافاتی دارند و قرآن نازل و حضرت محمد (ص)را فرستادیم تا تبیین انجام شود و اختلافات از بین برود».

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیاناتشان از قرآن و حدیث اهل بیت است، تاکید کرد: به سایت Khamenei.ir مراجعه کنید تمام سخنرانی‌های حضرت برگرفته از قرآن است.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید جهاد تبیین کنید از قرآن و حدیث اهل بیت ذکر کنید، افزود: قرآن روش زندگی را نشان می‌دهد و آمده است تا تبیین باشد، پس قرآن کتاب تبیین است.

وی تصریح کرد: در زندگی هرچه می‌خواهیم در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و... عرض کنیم که قرآن اصل آن است و باید سعی کنیم با قرآن بیشتر آشنا شویم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه آمریکا بی عدالتی می‌کند و اگر آمریکا عدالت را ایجاد کند ما دعوا نخواهیم کرد، تصریح کرد: دعوای ما از سال ۱۳۳۲ شروع شد و نزدیک به ۷۰ سال است و نمی‌خواهند عدالت را بپذیرند.

آیت‌الله دژکام در پایان با تاکید بر اینکه تبیین به معنای واضح کردن است، اظهار کرد: در این ۵۰ روزی که گذشته ثابت شد که نوجوانان پاک و با معنویت کم بسیار نداریم و دشمن را مثل همیشه شکست دادید.

تمام افراد به جهاد تبیین ورود کنند

سردار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در جمع آحاد بسیجیان برگزار شد، گفت: جهاد تبیین موضوع اساسی و اثرگذاری است که باید در دستور کار  تمامی افراد قرار گیرد، چراکه مضمون یکی از سفارشات امام علی(ع) به فرزندانشان روشنگری و تبیین است.

وی در ادامه به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند و برای انعکاس دروغ به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند بنابراین برخی از افراد بدون علم و آگاهی کافی، این دروغ‌ها را می‌پذیرند.

عبدالله زاده با بیان اینکه بخش زیادی از فضای مجازی تحت اختیار دشمن است، بر حضور بسیجیان و افراد انقلاب در این بستر مهم و موثری برای جهاد تبیین تاکید کرد.

جانشین سپاه فجر فارس از برگزاری جلسات جهاد تبیین و روشنگری در نواحی مقاومت خبر داد و گفت: فضای حقیقی بهترین فرصت برای اجرای فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است و بنابراین باید از این فرصت به نحو عالی بهره برد.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه جهاد تبیین امروز با دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیار متفاوت است، اظهار کرد: امروزه برای روشنگری باید آبرو گذاشت لذا آبرو گذاشتن در این عرصه ارزش دارد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانات خرداد ماه خود اشاراتی به سعی دشمنان برای تقابل بین مردم و نظام اسلامی خبر دادند و  با حوادث اخیر کشور، مشخص شد که دشمن نقشه خود را برای نیمه دوم سال آماده کرده بود.

جانشین سپاه فجر فارس در پایان سخنان خود فرامین رهبر انقلاب را براساس حکمتی دقیق دانست که نسخه شفابخش تمامی مشکلات کشور است.

عبدالله‌زاده، نقشه شوم دشمنان برای تغییر ذهنیت نسل جدید درباره انقلاب و نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد شبهات بسیار زیاد در ذهنیت دانش آموزان  نشان از تلاش دشمن برای تغییر ذهن نسل جدید است تا واقعیت‌ها را به گونه ای دیگر جلوه دهد بنابراین با جهاد تبیین می‌توان بسیار موثری واقع شد.

شبهه‌زدایی از ذهن مخاطب، جدی گرفته شود

صادق زارع مهذبیه، دبیر اجرایی چهارمین همایش گام دومی‌های انقلاب نیز در این مراسم با بیان اینکه باشید شبهه‌زدایی از ذهن مخاطب جدی گرفته شود، گفت: شبهه از جمله‌ چیزهایی است که عرض کردیم مثل موریانه بوده و دشمن به این موریانه‌ها دل بسته است.

وی بیان کرد: شبهه ویروس است، همچون ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است و جزو بیماری‌های مسری هم هست، سرایت هم می‌کند به تمامی بدنه جامعه و مردم ما، لیکن ما هم باید مردمی باشیم و حرف دل مردم را متوجه شویم.

مهذبیه با طرح سؤالی مبنی بر اینکه مردمی بودن یعنی چیست، افزود: مردمی بودن یعنی با مردم عادی معمولی مخلوط شدن، نشست و برخاست کردن، هم گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشتن، هم زبان گویا برای روشن کردن ذهن مردم داشتن است.

انتهای پیام
captcha