راه‌اندازی سامانه مجازی فروش کتاب به جای نمایشگاه در فارس
کد خبر: 4098964
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

راه‌اندازی سامانه مجازی فروش کتاب به جای نمایشگاه در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه کتاب در این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: راه‌اندازی سامانه‌های مجازی فروش کتاب که در پی شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت، موجب شد تا راحت‌تر کتاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امروز، 21 آبان در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی در شیراز گفت: زیست‌بوم فرهنگی ـ هنری فارس بستری مناسب برای خلق اتفاقات مناسب به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی با یادآوری اینکه استان فارس همواره دارای نویسندگان و ادیبان و ناشران خوبی بوده است، افزود: در سال جاری سی‌امین هفته کتاب و کتابخوانی را همزمان با سراسر کشور و با شعار «ما همانیم که کتاب می‌خوانیم» برگزار خواهیم کرد.

قانعی با یادآوری اینکه ترویج و توسعه کتابخوانی در جامعه به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است، گفت: تمام مجموعه‌های فرهنگی باید با اهمیت قائل شدن برای این حوزه در توسعه و ترویج کتابخوانی کوشا باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به چرایی عدم برپایی نمایشگاه کتاب در فارس گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه، ارائه تسهیلات و خدمات به اهالی کتاب است. از طرفی برگزاری نمایشگاه هزینه پشتیبانی بالایی به خود اختصاص می‌دهد اما در عین حال یک رویداد جدی است که همه علاقه‌مندان این حوزه را گرد هم می‌آورد.

قانعی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های مجازی فروش کتاب که در پی شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت، موجب شد تا راحت‌تر کتاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد، اضافه کرد: بازاری که به واسطه این سامانه ایجاد می‌شود یک چرخه مالی به وجود می‌آورد که به رونق حوزه کتاب می‌انجامد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: مجموعه نشست‌ها و اتفاقات جانبی در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد که در طول سال برنامه‌ریزی خواهد شد.

قانعی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در کلانشهر شیراز بین ۵ تا ١٠ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر این هزینه در اختیار مردم قرار داده شود، عاقلانه‌تر است.

دبیر هفته کتاب فارس خواستار هم‌افزایی نهادهای مختلف برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی شد و افزود: امیدواریم مجموعه تلاش‌های ما در ترویج کتاب موجبات سلامت فکری جامعه را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین با اشاره به نقش ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تأکید کرد: قطعاً جامعه‌ای که با کتاب عجین می‌شود با یقین تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha