اعلام اسامی برگزیدگان رشته‌های نغمات قرآنی استان مرکزی
کد خبر: 4098952
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

اعلام اسامی برگزیدگان رشته‌های نغمات قرآنی استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اسامی نفرات اول تا سوم مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف رشته‌های نغمات قرآنی از جمله اذان، دعاخوانی آقایان و بانوان استان را اعلام کرد.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف مرکزی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: اسامی نفرات اول تا سوم مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف رشته‌های نغمات قرآنی از جمله اذان، دعاخوانی آقایان و بانوان اعلام شده است که آقایان حسین امیری، حمیدرضا محمودی و ابوالفضل خدنگ در رشته اذان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند که حسین امیری به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت.

وی ادامه داد: امین کریم‌پور، محمد عظیمی و سعید جعفری در رشته دعاخوانی آقایان و فاطمه مؤمنی، ریحانه فرحی و فرزانه ملکی نیز در همین رشته در بخش بانوان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. در رشته دعاخوانی هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان موفق به کسب حدنصاب جهت حضور در مرحله کشوری نشدند.

دهقانی با اشاره به اینکه برگزیدگان رشته‌های نغمات قرآنی مظلومانه و بدون مراسم، تجلیل می‌شوند، ادامه داد: طبق شیوه‌نامه نحوه برگزاری مرحله استانی رشته‌های اذان و دعاخوانی با رشته‌های آوایی متفاوت است و در این مسابقات فایل‌های صوتی جهت داوری به تهران ارسال می‌شود؛ از این رو طبیعی است اعلام نتایج زمان‌بر باشد و امکان تجلیل از برگزیدگان این رشته‌ها همزمان با رشته‌های آوایی وجود ندارد و متأسفانه نتایج زمانی اعلام می‌شود که شرایط برگزاری مراسم مجزا جهت تجلیل این مقام‌آوران وجود ندارد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان با اشاره به اینکه عدم برگزاری مراسم تجلیل ویژه برگزیدگان رشته نغمات قرآنی مورد گلایه شرکت‌کنندگان این رشته‌هاست، ادامه داد: برای رفع این مشکل باید ساز و کاری ارائه کرد تا مقام‌آوران این رشته‌ها نیز همزمان با برگزیدگان رشته‌های آوایی و معارفی تجلیل شوند.

دهقانی پیشنهاد داد: به منظور تجلیل همزمان رشته‌های نغمات قرآنی با سایر رشته‌ها همچون آوایی و معارفی بهتر است فایل‌های صوتی حداقل دو ماه قبل از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن استان‌ها برای تهران ارسال و مورد داوری قرار گیرد، تا با اعلام نتایج از سوی تهران تمام برگزیدگان باهم در مراسمی باشکوه تجلیل و برگزیدگان رشته‌ نغمات قرآنی نیز همچون سایر رشته‌های آوایی شناخته شوند.

انتهای پیام
captcha