چگونگی ایجاد فرصت شغلی از سوی جهادگران
کد خبر: 4098901
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
سردار زهرایی تبیین کرد:

چگونگی ایجاد فرصت شغلی از سوی جهادگران

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج از دو گذر فرصت شغلی ایجاد می‌کند گفت: یک مورد، صندوق‌های قرض‌الحسنه ‌اشتغال‌زا و دیگری طرح‌های اشتغال‌زا است.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز، ۲۱ آبان‌ماه در مراسم افتتاح ۵۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع‌محور (خرد و خانگی)  و آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات در فارس که در سالن کوثر سپاه فجر فارس برگزار شد، گفت: سازمان بسیج مستضعفان وظیفه خود می‌داند که به دولت‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بسیج، کمک‌کننده است، اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت ایجاد فرصت شغلی یا شغل پایدار بود؛ در همین راستا در سازمان بسیج، قرارگاهی با عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است که چند سالی از فعالیت آن می‌گذرد.

زهرایی با ذکر این نکته که بسیج از دو گذر فرصت شغلی انجام می‌دهد، بیان کرد: یک مورد، صندوق‌های قرض‌الحسنه ‌اشتغال‌زا است که کاملاً مردمی هستند و اکنون بالغ بر ۲۹ هزار صندوق قرض‌الحسنه در کشور داریم و نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار عضو آن هستند. سال گذشته جمعاً ۷۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و امسال نیز ۲۵ هزار فرصت شغلی توسط صندوق‌ها رقم خورده که به این علت است که امسال تبصره ۱۶ و ۱۸ دیر ابلاغ شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: یک گذر نیز طرح‌های اشتغالزای بسیج است؛ با دولت در مباحث مختلف مانند یک هزار واحد احیای صنایع خرد و متوسط تفاهم سه جانبه کردیم یا در همین نیروگاه‌های کوچک خانگی نیز تفاهم انجام دادیم.

وی با تصریح اینکه در ایجاد فرصت شغلی دو موضوع برای ما مهم است، اضافه کرد: اولین مورد، تکمیل زنجیره ارزش یعنی تأمین، تولید، صنایع تبدیلی، برندسازی و بازاررسانی است و همچنین براساس محصولات مزیت‌دار هر منطقه‌ای راهبر شغلی و خوشه‌سازی انجام دهیم.

زهرایی ضمن قدردانی از استاندار فارس گفت: معاون اول رئیس‌جمهور موافقت کردند که استان‌ها کف ۱۵ درصد تبصره ۱۶ امسال را در اختیار بسیج سازندگی قرار دهند که استاندار فارس ۳۰ درصد را تخصیص دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: موافقت مجلس را برای ۵۰ هزار نیروگاه‌های کوچک خانگی ۵ کیلو‌واتی گرفتیم که بسیج سازندگی مجری باشد و تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان نیز تسهیلات ۴ درصد ۸۰ ماهه داشته باشد، وقتی در دولت مطرح شد ظرفیت این کار به ۱۱۰ هزار نیروگاه رسید که در مجلس ۵۰ هزار نیروگاه آن برای ما بود و ۶۰ هزار دیگر نیز قرار شد مجری ما باشیم و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا شد.

وی با یادآوری اینکه متقاضیان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند یا توسط دهیاری‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق محروم معرفی می‌شوند، گفت: قرارداد تضمینی خرید برق نیز ابلاغ شد.  در سراسر کشور در پنج سال قرار شد ۵۵۰ هزار مورد راه‌اندازی شود که البته امسال چون تبصره ۱۶ دیر ابلاغ شد شاید تا پایان سال نتوانیم تعهد ۱۱۰ هزارتایی امسال را محقق کنیم.

زهرایی با یادآوری اینکه سهم استان فارس ۵هزار نیروگاه‌ کوچک خانگی برای امسال است، اظهار کرد: استان فارس هم در ایجاد اشتغال بسیار موفق عمل کرده هم در پیشرویی در این قبیل کارها موفق بوده است. همچنین حضور جهادگران استان فارس در فعالیت‌های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی بسیار چشمگیر بوده است.

وی در پایان از مدیران عامل بانک‌ها درخواست کرد تا پیگیری کنند که تبصره ۱۸ و ۱۶ ابلاغ و اجرایی شود چراکه این تبصره بیشتر به دست مردم کم بضاعت‌تر می‌رسد و به شغل مستقیم‌تر نیز ختم می‌شود و هدفمندتر است.

انتهای پیام
captcha