طلاب برای اشاعه آموزه‌های قرآنی تلاش مضاعف داشته باشند
کد خبر: 4098788
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
نماینده ولی‎فقیه در لرستان:

طلاب برای اشاعه آموزه‌های قرآنی تلاش مضاعف داشته باشند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پرچم هدایت و حق در دست طلاب و مبلغان است، گفت: پرچم جهاد تبیین برای هدایت، اقامه حق و برای رفع اختلاف در دست طلاب قرار دارد و باید همه تلاش خود را برای اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه به‌کار گیرند.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه خرم‎آباد، 20 آبان در مراسم تلبس 40 طلبه مدارس علمیه لرستان که با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان در مرحله‌ای به سن تکلیف می‌رسد و مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی به دوش وی می‌آید، گفت: انسان در ادامه زندگی مسئولیت‌های گوناگون بر دوش دارد و رسالتش مضاعف‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گذاشتن عمامه مسئولیت انسان را بسیار سنگین می‌کند، افزود: مسئولیت سنگین، الزاماتی دارد و یکی از آن الزامات در حوزه تلبس و تبلیغ، کسب علم برای پاسخگویی به سؤالات دینی، فقهی و شبهات در مراجعات مردم است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه طلاب باید در همه مراحل زندگی، عالم عامل باشند، گفت: طلاب باید به‌ محض ورود به حوزه علمیه و پس از تلبس، همچنان برای مردم الگو باشند و حرمت لباس سربازی امام عصر(عج) را نگه دارند.

شاهرخی با اشاره به اینکه تبیین برای هدایت، در مقابل ضلالت قرار دارد، اضافه کرد: طلاب باید مراقب راهزنان دین و اخلاق باشند، چراکه آنان می‌خواهند باطل را بر حق غالب و ضلالت را به جای هدایت و کدورت‌های پنداری و خیالات خود را به جای وحدت بر جامعه حاکم کنند.

وی با اشاره به اینکه پرچم هدایت و حق در دست طلاب و مبلغان است، یادآور شد: طلابی که امروز این مسئولیت سنگین متوجه آنها خواهد شد، پرچم جهاد تبیین برای هدایت، اقامه حق و برای رفع اختلاف در دست آنها قرار دارد و باید همه تلاش خود را برای اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه به‌کار گیرند.

انتهای پیام
captcha