روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود
کد خبر: 4098572
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود

امام‌جمعه کرمان با بیان اینکه روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود، گفت: اگر شهید سلیمانی امروز عظمت دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان در آیین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی «سرای امید، ایران» که امروز، ۱۹ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه کرمان پایتخت مقاومت است، گفت: معرفت و شناخت و همچنین همت و اعتقاد دو رکن اصلی مقاومت هستند که اگر با هم باشند مقاومت در همه عرصه‌ها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: شخصیت هر انسان از دو راه نشان داده می‌شود که یکی زبان، سخن و بیان او است و دومین راه روحیه و رویه هر انسان است که روحیه و رویه شهید سلیمانی فوق‌العاده بود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان خاطراتی از مقاطع مختلف زندگی سردار سلیمانی، گفت: اگر شهید سلیمانی امروز عظمت دارد به دلیل مبارزه ایشان با هوای نفس است. او در مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب پرورش یافت و بسیار متواضع بود.

علی‌بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و رزمنده دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم بیان کرد: تاکنون هیچ قلمی نتوانسته فضائل اخلاقی شهید سلیمانی را به رشته تحریر درآورد.

وی با اشاره به برخورد شهید سلیمانی با رزمندگان در جنگ، بر ضرورت مطالعه بیشتر زندگی و شخصیت شهید سلیمانی تأکید کرد و گفت: حاج قاسم در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند. ایشان و مدافعین حرم نگذاشتند تاریخ دوباره تکرار شود و از حرمین در برابر داعش دفاع کردند. اقدامات حاج قاسم سبب شد که مهر او در دل‌ها جاودانه شود و امیدواریم عاقبت ما نیز مانند ایشان ختم به شهادت شود.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، از همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی در حلب و سوریه پرداخت و گفت: او با امید به خداوند در دل خطرها می‌رفت و ۴۰ سال تلاش شبانه‌روزی داشت. او نه تنها مأیوس نمی‌شد بلکه دشمنان را مأیوس می‌کرد.

وی با بیان اینکه یک بار نا امیدی در صحبت‌های شهید سلیمانی نشان داده نمی‌شد، افزود: حاج قاسم از حلقه تنگ محاصره دشمنان عبور می‌کرد. سراسر امید، تقوا و رشادت بود. اخلاص، اطاعت از ولایت، تدبیر، پرکاری، تواضع، ساده‌زیستی، شجاعت و شهامت از جمله ۲۵ ویژگی شاخصی است که برای سردار سلیمانی برشمرده‌اند. حاج قاسم همچون شیشه عطری بود که همه جا را معطر کرد و هزاران حاج قاسم از خون این شهید رویید.

انتهای پیام
captcha