برنامه‌های شاخص اجرایی «هفته کتاب» کردستان اعلام شد
کد خبر: 4098531
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

برنامه‌های شاخص اجرایی «هفته کتاب» کردستان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری برنامه‌های شاخص «هفته کتاب» کردستان با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه های فرهنگی خبر داد و گفت: بوستان کتاب در هفتمین پایتخت کتاب ایران راه‌اندازی می‌شود.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 19 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: برنامه‌های شاخص سی‌اُمین دوره هفته کتاب کردستان علاوه بر جنبه‌های ترویجی و تشویقی، بوستان کتاب در مرکز شهر سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در یکی از روزهای هفته کتاب افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: کتابخانه سیار در ناحیه منفل شهری ننله که در داخل اتوبوسی بسیار شکیل توسط شهرداری سنندج راه‌اندازی شده است نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برنامه‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کلیه برنامه‌های تدارک دیده شده برای سی‌امین دوره هفته جمهوری اسلامی در استان کردستان با هدف تشویق مردم به ویژه جوانان و نوجوان به کتاب و کتابخوانی است.

وی همکاری با آموزش‌و‌پرورش استان و صدا وسیمای مرکز کردستان با هدف وارد شدن کتاب به زندگی دانش‌آموزان و مردم را برنامه کاری این دوره هفته کتاب کردستان خواند و ادامه داد: تشویق مردم به کتابخوانی از تریبون های نماز جمعه و صدا و سیما مرکز کردستان نیز در دستور کار ستاد برگزاری هفته کتاب کردستان قرار دارد.

دریایی در مورد اهدای کتاب به مناطق حاشیه شهرها، روستاها و شهرهای کوچک استان گفت: در برنامه کاری اهدای کتاب به همه مراکز عمومی و خصوصی با هدف استفاده عموم مردم از این کتاب‌ها، در نظر است که اولویت به کتابخانه های عمومی و مشارکتی در نواحی منفصل شهری و روستاهای دارای کتابخانه عمومی است.

وی در پایان یادآور شد: برنامه شاخص دیگر که با همکاری و هم‌افزایی کلیه سازمان‌ها و نهادی فرهنگی به عنوان پایان بخش هفته کتاب انجام خواهد شد، برگزاری جشن کتاب با هدف تجلیل و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی که شامل کتابداران، نویسندگان برجسته، مروجان و دوستداران کتاب سراسر استان و کتابداران کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha