الزامات ایجاد جامعه توحیدی در بستر گام دوم انقلاب
کد خبر: 4098475
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد

الزامات ایجاد جامعه توحیدی در بستر گام دوم انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برای ایجاد جامعه توحیدی در بستر گام دوم دو مأموریت مهم وجود دارد، گفت: نخست نقش خودمان را در ساخت اراده‌های جمعی و خلق اراده‌ها پیدا کنیم و مأموریت دوم ارتباط و مطالبه‌گری تخصصی و تألیف شده با حاکمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس شامگاه، 18 آبان در نشست حلقه‌های میانی پیشران حکمرانی مردمی که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، با یادآوری آیات سوره هود، مبنای قرآنی حلقه میانی را تبیین کرد و گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که اقوام گذشته به جهت اینکه میان آنان افراد نخبه نهی از منکر نکردند، توبیخ می‌کند.

وی افزود: در کلام مفسران، در این آیه منظور دانشمندان، نخبگان و کنشگران و صاحبان قدرت و اندیشه است که واسطه میان پیامبران و مردم بودند و توبیخی که خداوند نسبت به اقوام گذشته دارد به دلیل نبود چنین حلقه‌های میانی میان امام و امت است.

قانع با بیان اینکه حلقه‌های میانی در بستر حاکمیت اسلامی سویه‌ها و جنبه‌های مختلف پیدا کردند، گفت: حلقه‌های میانی دارای دو سو یکی به سمت اجتماع و دیگری به سمت حاکمیت و ساختار هستند. آنچه که در ناحیه اجتماع باید به وجود آید ساخت اراده‌های اجتماعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه در جامعه به معنای حقیقی در بسترهای گوناگون باید اراده‌های جمعی شکل پیدا کند، افزود: این شکل‌دهی اراده‌های جمعی در موضوعات گوناگون یکی دیگر از وظایف حلقه‌های میانی است که در سمت اجتماع قرار می‌گیرد و در سمت دیگر نقش حلقه‌های میانی نقطه تلاقی و مطالبه‌گری اراده‌های جمعی به سمت حاکمیت است.

وی ادامه داد: با این دو مقدمه، این نتیجه مهم را اخذ می‌کنیم که برای ایجاد جامعه توحیدی در بستر گام دوم دو مأموریت مهم داریم نخست نقش خودمان را در ساخت اراده‌های جمعی و خلق اراده‌ها پیدا کنیم. این نقش بسیار مهمی است و باید انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را به‌صورت جمعی گردآوری و وحدت اراده‌ها ایجاد کرد.

قانع اضافه کرد: مأموریت دوم نیز ارتباط و مطالبه‌گری تخصصی و تألیف شده با حاکمیت است که این هم نیازمند یک ساز و کاری هم از سوی حاکمیت و هم از سوی جریان حلقه‌های میانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با تدبیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جبهه مردمی در حوزه فرهنگ را شکل‌دهی کنیم تا بتوانیم نرم‌افزار حلقه‌های میانی را به سایر عرصه‌ها تسری دهیم.

انتهای پیام
captcha