تحقق منویات رهبری درباره صنعت گردشگری فارس ضروری است
کد خبر: 4098466
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳

تحقق منویات رهبری درباره صنعت گردشگری فارس ضروری است

استاندار فارس با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند گردشگری و صنایع دستی به تنهایی می‌تواند استان فارس را اداره کند، بر ضرورت تحقق منویات معظم‌له در عمل تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس شامگاه، 18 آبان در نشست شورای عالی گردشگری استان با بیان اینکه نباید گردشگری را با لفظ بگذرانیم، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند گردشگری و صنایع دستی به تنهایی می‌تواند استان فارس را اداره کند و باید این را در عمل ثابت کنیم.

وی بر ضرورت تدوین سند توسعه صنایع دستی استان برای 5 سال آینده تأکید کرد و گفت: این سند باید تا اول بهمن‌ماه سال جاری تدوین شود.

ایمانیه با بیان اینکه در تدوین این سند باید از کلی‌گویی اجتناب کرد افزود: معاونت گردشگری استانداری فارس در هر جا که نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف با میراث فرهنگی باشد، ورود خواهد کرد.

استاندار فارس همچنین بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه میان میراث فرهنگی و شهرداری شیراز و شهرداری آباده که به ترتیب یکی شهر جهانی صنایع دستی و دیگری شهر جهانی منبت انتخاب شده است، تأکید کرد و گفت: شهرداری هر دو شهر با میراث فرهنگی در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی در ادامه همچنین برای حمایت از صنایع دستی استان تأکید کرد: حداقل 50 درصد هدایایی که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی تهیه می‌کنند باید از صنایع دستی استان باشد.

ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در 10 روستای فارس

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این نشست توضیحاتی درباره دو مقصد گردشگری طبیعی آبشار مارگون و تنگ براق ارائه کرد و گفت: باید بودجه ملی برای احیای این تفرجگاه‌های طبیعی و حذف آلودگی‌ها اختصاص دهیم و در این راستا نیاز است که میراث فرهنگی ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به روستاهای هدف گردشگری در استان گفت: به‌طور کلی در استان فارس با دو رویکرد در این زمینه مواجه هستیم یکی روستاهای هدف گردشگری و دیگری جاذب سفر است.

فرخ‌زاده بیان کرد: بنابراین پیشنهاد تشکیل دفاتر تسهیل‌گری روستایی را در راستای ایجاد اشتغال مولد برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و از اهالی روستاها دادیم تا در روستای خود مشغول به‌کار شوند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بدین ترتیب شورای مشورتی روستا یک دفتر تسهیل‌گری خواهد داشت تا ارتباط همه مجموعه‌هایی که در روستا خدمت می‌کنند، تسهیل شود، گفت: در 10 روستای استان فارس دفتر تسهیل‌گری روستایی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha