تعیین سطح قرآنی کارمندان در ۲۰ دستگاه دولتی فارس
کد خبر: 4098387
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

تعیین سطح قرآنی کارمندان در ۲۰ دستگاه دولتی فارس

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با اشاره به اجرای طرح آموزش قرآن در ادارات دولتی این استان گفت: تاکنون ۲۰ دستگاه دولتی استان مشغول برگزاری آزمون تعیین سطح کارکنان خود برای اجرای این طرح هستند.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیبه گزارش ایکنا از فارس، عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی، امروز، 18 آبان در دیدار جامعه قرآنی استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی استاندار فارس بحث آموزش قرآن و ورود قرآن به دستگاه‌های دولتی است.

وی یادآور شد: بستر این مسئله قبلاً فراهم شده بود و سازمان دارالقرآن آیین‌نامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ کرده بود و برخی از افراد هم در آن شرکت کرده بودند، اما واقعیت این است مهجوریت قران که در بسیاری از اقشار جامعه دیده می‌شود، در دستگاه‌های دولتی مشهودتر است.

امیدواری اظهار کرد: با استناد به آن آیین‌نامه سازمان دارالقرآن و پتانسیلی که مجموعه سازمان مدیریت و برنامه در خصوص تأسیس آموزش عالی کارکنان وجود دارد، مباحث پایه‌ای آموزش قرآن را در دستگاه‎‌های دولتی پایه‌ریزی کردیم.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی ادامه داد: در طرح آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآنی در ادارات فارس آزمون تعیین سطح پیش‌بینی کردیم تا سطح کارمندان هر دستگاه در این عرصه مشخص شود و بحمد الهی تاکنون قریب 20 دستگاه دولتی مشغول برگزاری آزمون تعیین سطح هستند و تا اواسط هفته جاری بیش از یک هزار نفر در آزمون تعیین سطح شرکت کردند.

وی از همکاری سازمان تبلیغات برای اجرای این آزمون‌های تعیین سطح در ادارات استان خبر داد و گفت: افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند اگر معیار قبولی در دوره روخوانی و روان‌خوانی داشته باشند، 14 امتیاز آموزشی را کسب خواهند کرد و اگر تسلط به بحث قرائت ترتیل و معیارهای تجوید مقدماتی داشته باشند، گواهینامه دوره فصیح‌خوانی با 28 امتیاز آموزشی را کسب خواهند کرد.

امیدواری با یادآوری اینکه این دوره آموزشی به صورت رایگان برگزار خواهد شد، افزود: آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن از دوره‌هایی است که کارمندان دولت باید بگذرانند و بعد از آن غربالگری آموزش قرآنی توسط اساتید مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی در دستگاه‌ها انجام خواهد شد.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی ادامه داد: این دوره‌های آموزش قرآن در 14 جلسه یک ساعته و یک روز در هفته طبق استانداردهای کتب مورد تأیید سازمان دارالقرآن برگزار خواهند شد تا شاهد یک جریان قرآنی در مراکز دولتی باشیم.

وی با یادآوری اینکه طرح مذکور مزین به نام شهید سلیمانی شده است، گفت: گام اول این طرح تحت عنوان نهضت روخوانی و روان‌خوانی و آموزش فصیح‌خوانی قرآن خواهد بود و گام دوم با بحث تدبر و تفسیر قرآن ادامه خواهد داشت و گام سوم هم تحت عنوان جلسات تخصصی با موضوع جهاد تبیین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha