ضعف‌های حوزه فرهنگ رفع شود
کد خبر: 4098312
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

ضعف‌های حوزه فرهنگ رفع شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه ضعف‌‌هایی که در حوزه فرهنگ داریم باید رفع شود، گفت: عرصه فرهنگ و تبلیغات اسلامی باید متناسب با عرصه‌های دیگر در جامعه رشد کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، 18 آبان در نشست مدیران و مسئولان فرهنگی استان با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: ضعف‌‌هایی که در حوزه فرهنگ داریم باید رفع شود و عرصه فرهنگ و تبلیغات اسلامی متناسب با عرصه‌های دیگر در جامعه رشد کند.

وی با تأکید بر ید واحده بودن در امور مختلف جامعه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پی حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بر ید واحده بودن تأکید ویژه کرده‌اند و در عرصه فرهنگی هم باید همگی به شکل متحد عمل کنیم.

امام جمعه شیراز با ابراز خرسندی از پیشرفت پیام‌رسان‌های داخلی طی روزهای اخیر اظهار کرد: کاربران ایتا از مرز ۸ میلیون کاربر عبور کرده‌اند و به دولت تبریک می‌گوییم که با تمام دشواری‌ها و اغتشاشات اخیر، در این عرصه فضای مجازی کار کرده و موفق شده است.

آیت‌الله دژکام حرکتی که در زمینه شبکه ملی اطلاعات انجام شده را مطلوب دانست و گفت: در فضای مجازی خود باید به جایی برسیم که مردم ما از موتور جست‌وجوی داخلی استفاده کنند و مدام به دنبال موتورهای جست‌وجو و برنامه‌های غربی نباشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عشق به رهبری را در تحقق وحدت موثرعنوان کرد و گفت: وحدت فرماندهی ما امروز تأمین است و باید برای تقویت وحدت با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اقدام کنیم و برای برنامه‌های فرهنگی هدفگذاری هم انجام دهیم تا نتایج مطلوبی کسب کنیم.

وی ادامه داد: برای هر برنامه در استان فارس باید برش استانی تعیین شود و در انجام کار قرارگاهی به برنامه‌ریزی، زمان بندی و بودجه بندی و هم توجه کنیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه سبک زندگی، موضوع اول برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس است، گفت: برای سبک زندگی هم باید هدفگذاری مطلوب طبق نیاز استان و به شکل بومی انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، وحدت قلوب را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: اتحاد و کسب نتیجه مطلوب باید هدف غایی ما باشد و در فارس همیشه شاهد همدلی سازمان‌ها و مسئولان هستیم که همواره باید استمرار یابد و به جای رقابت بین دسته‌ای باید وحدت رویه در پیش گرفته شود و متواضع باشیم و قیافه نگیریم.

وی همچنین از تلاش برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در فارس هم خبر داد و گفت: اشتغالزایی یک کار فرهنگی است و کمیته امداد فارس در این میان ایجاد ۱۵ هزار شغل را بر عهده دارد.

انتهای پیام
captcha