چاپ دو جلد کتاب از شهید «آرشام سرایداران»
کد خبر: 4098123
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

چاپ دو جلد کتاب از شهید «آرشام سرایداران»

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن تکریم یاد شهدای دانش‌آموز به خصوص شهید «آرشام سرایداران» از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: به دستور وزیر آموزش و پرورش دو جلد کتاب از این دانش‌آموز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 17 آبان در آئین پویش «همه حاضر» و با شعار «هم من، هم دوستم» در مدرسه  شهید صالحی ناحیه یک شیراز، اظهار کرد: این پویش مردمی با رویکرد توسعه نصیب برابر آموزشی که از اهداف سند تحول بنیادین است انجام می‌شود.

وی با تمجید از اجرای زیبای سرود توسط دانش‌آموزان، افزود: در این آموزشگاه دانش‌آموزانی تمام ساحتی تربیت شدند و  فضای مدرسه آکنده از نظم و نمود تحقق ساحت‌های ششگانه تربیتی است.

عسکری تصریح کرد: دانش‌آموز شهید محمدرضا کشاورز از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) نمونه‌ای از یک دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی بود که حتی برای رفتن به زیارت حرم‌های مطهر از والدینش اجازه می‌گرفت.

وی همچنین شهید آرشام سرایداران را از دانش‌آموزان نمونه برشمرد و افزود: به دستور وزیر آموزش و پرورش دو جلد کتاب از این دانش‌آموز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر نقش موثر اولیا در فرآیند تربیتی، بیان کرد: در همه مدارس استان فضا برای فعالیت و مدیریت امور  مدرسه از سوی دانش‌آموزان باید فراهم شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان بهترین ظرفیت برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه در موضوعات مختلف هستند  لذا انجام برنامه‌های متناسب با نیاز جامعه در مدرسه می‌تواند در سطح اجتماع توسعه یابد و به فرهنگ‌سازی منجر شود.

عسکری اظهار کرد: این پویش کار بسیار ارزشمندی است که مدارس غیر دولتی انجام داده‌اند و 7 هزار و 500 بسته لوازم‌التحربر برای دانش آموز کم‌برخوردار تهیه شده است. بسیح دانش‌آموزی نیز در ابتدای مهرماه تعداد  15 هزار بسته لوازم‌التحریر در قالب پویش مردمی تهیه و توزیع کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه هر جا که خانواده‌ها با مدرسه تعامل داشته باشند و در امور مدارسه با مدیر کمک کنند تربیتی شش ساحتی اتفاق می‌افتد، گفت: تکریم والدین از رسوم قدیمی ایرانیان و از واجبات دینی جامعه ماست.

یادآور می‌شود، در این برنامه تعداد 830 بسته لوازم‌التحریر در مدرسه  شهید صالحی، جمع‌آوری و جهت توزیع بین دانش‌آموزان کم برخوردار مهیا شد.

انتهای پیام
captcha