اجرای طرح پالایش کتابخانه‌های مساجد در سمنان
کد خبر: 4097903
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

اجرای طرح پالایش کتابخانه‌های مساجد در سمنان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان از اجرای طرح پالایش کتابخانه‌ها در مساجد استان خبر داد و گفت: با همکاری کتابخانه‌های عمومی می‌توان کتابخانه‌های مساجد را بروزرسانی کرد.

اجرای طرح پالایش کتابخانه‌های مساجد در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، امروز، 17 آبان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این ایام فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و کتابخانه‌های مساجد نیز ظرفیت خوبی در این عرصه هستند.

وی ادامه داد: فعالیت مجدد کتابخانه کانون‌های مساجد در دستور کار ستاد قرار دارد، که با اینگونه اقدامات شاهد ترویج فرهنگ کتابخوانی باشیم و قطعا در مسیر تحقق این هدف، مشارکت و همکاری کتابخانه‌های عمومی استان بیش از پیش تاثیر گذار خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه طرح پالایش کتابخانه‌ها در دستور کار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد است، یادآور شد: در نتیجه با همکاری کتابخانه‌های عمومی می‌توان کتابخانه‌های مساجد را بروزرسانی کرد تا مردم و بچه‌های مسجد بتوانند استفاده مطلوب از این آثار داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سمنان تحقق تخصیص نیم درصدی اعتبار شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را ضروری دانست و افزود: اگر کتابخانه‌های مساجد هم از نیم درصد شهرداری‌ها بتوانند بهره‌مند شوند می‌توان شاهد رشد فعالیت کتابخانه‌های مساجد باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی توسط کانون‌های مساجد، اظهار کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، اجرای طرح شنبه‌های کتاب، اجرای طرح پالایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد، تقدیر از نویسندگان مسجدی، برپایی نمایشگاه کتاب و ایستگاه مطالعه در مسجد از برنامه‌های ستاد کانون‌های فهما در هفته کتاب و کتابخوانی است.

به گفته موسوی ستاد کانون‌های مساجد آماده همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در زمینه برگزاری لیگ کتابخوانی است و اعضای کانون‌های مساجد نیز می‌توانند حضور پررنگی در این لیگ کتابخوانی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha