اجرای طرح «صلح‌یار» در مدارس فارس
کد خبر: 4097869
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴

اجرای طرح «صلح‌یار» در مدارس فارس

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری آموزش و پرورش فارس و دادگستری این استان به منظور اجرای طرح «صلح‌یار» در مدارس فارس به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس عصر دوشنبه، 16 آبان در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح «صلح یار» در جمع رؤسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس اظهار کرد: امروزه توسعه فریضه صلح و سازش در جامعه امری ضروری است.

وی، اجرای طرح «صلح‌یار» و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای آن را ابتکارات استان فارس عنوان کرد که می‌تواند منجر به فراگیری مهارت‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان شود.

موسوی با اشاره به تجارب قبلی همکاری دو نهاد دستگاه قضا و آموزش وپرورش به اجرای طرح قاضی در مدارس نیز اشاره کرد و ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه، همکاری بیشتری با نظام تعلیم و تربیت خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود از معلمان خواست تا دانش‌آموزان را افرادی قانونمند تربیت کنند و سپس افزود: باید در جهت تحقق اهداف انقلاب و ایجاد باقیات و صالحات تلاش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای تبیین کلام رهبری در جامعه باید بیش از پیش تلاش کنیم، افزود: یاس و نامیدی حربه‌ای است که امروز از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، در جامعه به کار گرفته شده است.

موسوی تصریح کرد: شواهد تاریخی بیانگر آن است که نه تنها در اسلام بلکه در ایران باستان نیز زنان محجبه بوده‌اند لذا روشنگری و هدایت دانش‌آموزان از ماموریت های اصلی معلمان است که لازم است قوانین نیز از سوی معلمان برای دانش‌آموزان تشریح شود.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه اجرای طرح «صلح‌یار» در مدارس استان فارس میان آموزش و پرورش و دادگستری استان به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha