جایگاه قانونی برای فعالیت‌های قرآنی درنظر گرفته شود
کد خبر: 4097866
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
شاهسونی:

جایگاه قانونی برای فعالیت‌های قرآنی درنظر گرفته شود

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اینکه باید جایگاهی برای فعالیت‌های قرآنی ازنظر قانونی در برنامه‌های رسمی کشور درنظر گرفته شود، گفت: فعلاً هر آنچه در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده در حد مستحبات است.

حجت الاسلام شاهسونیحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر اینکه باید مشکلات مؤسسات قرآنی به صورت ریشه‌ای از سوی اتحادیه تشکل‌ها برطرف شود بر ضرورت دستیابی مؤسسات به جایگاه و موقعیت اصلی‌شان در کشور تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاهی برای فعالیت‌های قرآنی از نظر قانونی در برنامه‌های رسمی کشور درنظر گرفته شود، گفت: فعلاً هر آنچه در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده در حد مستحبات است یعنی باید در برنامه‌های رسمی و مدون دولت و مجلس و تمامی ادارات و نهادها کمک به این نوع فعالیت‌ها به عنوان یک برنامه رسمی به صورت جدی تصویب شود.

شاهسونی با بیان اینکه باید هم ازنظر جایگاه قانونی و هم ازنظر بودجه به فعالیت‌های قرآنی اهمیت و ارزش‌گذاری شود، افزود: اگر این جایگاه تثبیت شود، قطعاً حرکت‌های بزرگی در جامعه به اسم قرآن ثبت خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در ادامه با اشاره به برپایی مجامع فصلی این اتحادیه گفت: مجامع فصلی اتحادیه شاید بزرگترین ظرفیت مردمی برای فعالیت‌های قرآنی است که باید از آن بهره ببریم چراکه در آن تقریباً نمایندگان تمام مؤسسات قرآنی حضور دارند و از مجمع هم انتظار است با توجه به اینکه عقبه و پشتوانه قوی به نام مؤسسات قرآنی در کشور دارد، حرکت‌های ریشه‌ای و راهبردی در کشور انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: از این ظرفیت و پتانسیل بتوان استفاده کرد و از طریق مجلس، دولت و مسئولان ارشد نظام آن جایگاهی که باید برای موسسات قرآنی ایجاد شود، در نظر گرفته شود و به آن منزلت واقعی قرآنیان و مؤسسات و حافظان و قاریان در کشور برسیم.

شاهسونی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در خصوص فعالیت‌ها و بودجه‌ها در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور شفاف‌سازی وجود دارد و تمام کارهای انجام شده بر اساس مصوبات جلسات مجمع فصلی بوده است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha