خدمت به خانواده‌های محروم زندانیان را فریضه می‌دانیم
کد خبر: 4097766
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

خدمت به خانواده‌های محروم زندانیان را فریضه می‌دانیم

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه توجه خاص به خانواده زندانیان به عنوان یک اولویت سازمانی مورد تأکید قرار دارد، گفت: کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان زندان‌ها، به لحاظ رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های محروم آنان را به عنوان یک فریضه می‌دانیم.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 16 آبان در نشست رؤسای ادارات حفاظت و بازرسی و جمعی از کارکنان زندان مرکزی شیراز گفت: کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان زندان‌ها، به لحاظ رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده‌های محروم آنان را به عنوان یک فریضه می‌دانیم و توجه خاص به خانواده زندانیان به عنوان یک اولویت سازمانی مورد تأکید قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از این فرصت جهت خودسازی و ذخیره آخرت استفاده کنیم و همه همکاران ما قطعاً مأجور خواهند بود، افزود: از تمامی ظرفیت‌ها برای رفاه حال کارکنان استفاده و در راستای ارتقای نیروها و تبدیل وضعیت آنان، مطابق دستورالعمل‌های اعلامی تلاش می‌کنیم که نیروهای توانمند و مستعد، شناسایی و ارتقا یابند.

مدیرکل زندان‌های فارس، احترام به زندانی را به عنوان یکی از اصول اخلاقی در زندان‌بانی دانست و عدم اعتماد به زندانی تحت هر شرایطی را جزو اصول زیربنایی و از بدیهیات کار زندان‌بانی عنوان و بر رعایت تمامی اصول حفاظتی و امنیتی در فرایند انجام کارها تأکید کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سازمانی موفق داشته باشیم باید فرهنگ مشارکت، همدلی و هوشیاری را در بین کارکنان نهادینه کنیم و با استفاده از خرد جمعی برای پیشبرد اهداف سازمانی بکوشیم.

وی گفت: زمانی که مشارکت در بین کارکنان زیاد باشد ایجاد تعهد و حس مسئولیت‌پذیری آنان نیز بیشتر و سیستم مدیریتی نیز پویا و شکوفاتر می‌شود و با هوشیاری و آموزش می‌توانیم در راستای ارتقای امنیت و نظم اجتماعی، اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه زندان یکی از شاخص‌های مهم امنیت در جامعه است، افزود: رفتار زندان‌بان باید به گونه‌ای باشد که برای زندانی الگو باشد. انسان‌های پاک، توانمند و نخبه باید در زندان‌ها خدمت کنند و خوشبختانه همکاران ما این خصلت‌ها را دارند تا بتوانند قانون‌شکنان و قانون‌گریزان جامعه را اصلاح کنند.

وی همچنین بر مشارکت گروهی در سازمان و ایجاد فضای تعامل و صمیمیت در بین کارکنان تأکید کرد و گفت: هدف ما صیانت از کارکنان است با آموزش‌های لازم توسط مسئولان نظارتی و حفاظتی همکاران جدیدالورود توجیه شوند و آموزش‌های مورد نیاز به آنان داده شود.

مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد: پیگیری مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان و تکریم ارباب رجوع در راستای تحقق اهداف سازمانی در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس برنامه سندتحول قضایی و اهداف سازمانی و آیین نامه سازمان و سند توسعه قضایی لازم است اهداف سازمانی را با برنامه‌ریزی منسجم دنبال کنیم، گفت: کارکنان باید به نحوی شایسته وظایف محوله خود را انجام دهند و نسبت به سازمان تعصب داشته باشند و برای تثبیت جایگاه خود در سازمان تلاش کنند.

وی یادآور شد: کار زندان‌بانی سخت، پراسترس و طاقت فرساست ما باید شرایط کار را طوری فراهم کنیم که کارکنان ما با توجه به سختی کار در زندان‌ها، استرس روحی و فشار روانی نداشته باشند و خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان سازمان در راستای اولویت‌های دهگانه سازمان، برنامه‌هایی در زمینه توجه به رفاهیات کارکنان در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه کارکنان زندان‌های فارس نیز باید بدانند در مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی خدمت می‌کنند، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، فارس در قله است و برای تثبیت این جایگاه در بین زندان‌های کشور نیز، با تلاش مضاعف و استفاده از ظرفیت‌های بی نظیر استان، زندان‌ها را در جایگاهی که شایسته استان است، قرار دهند.

انتهای پیام
captcha