آمادگی مجموعه سلامت فارس برای همکاری با جهاددانشگاهی
کد خبر: 4097719
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

آمادگی مجموعه سلامت فارس برای همکاری با جهاددانشگاهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک با جهاددانشگاهی در زمینه پیشبرد اهداف علمی اعلام آمادگی کرد.

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی فارس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر دیروز، 15 آبان در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی فارس، نام جهاددانشگاهی را یادآور فعالیت‌های جهادگونه دانست و نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه پیشبرد اهداف علمی، اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای برنامه جوانی جمعیت در کشور، هم‌افزایی و همکاری‌های بین‌بخشی در این زمینه را مهم خواند و افزود: مجموعه‌های علمی و دانشگاهی در استان فارس از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار هستند و با تعامل مشترک در این زمینه می‌توانیم به میزان حداکثری به اهداف تعیین شده در جامعه دست پیدا کنیم.

حسینی همچنین تلاش جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی و ایجاد مرکز درمان ناباروری در راستای اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت را از اقدامات خوب و شایسته این مجموعه برشمرد.

حسینی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای تحقق رسالت مهم ارتقا و توسعه سلامت مردم استان از همکاری و مشارکت تمام سازمان‌ها و مراکز علمی استقبال می‌کند و نیت خیر و سوابق درخشان جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه به نتایج مفید و خوبی برای استان منجر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه مرکز درمان سرطان سینه دانشگاه را یکی از پیشرفته‌ترین مراکز کشور در این زمینه معرفی کرد و گفت: اساتید و محققان مجموعه جهاد دانشگاهی می‌توانند از تجارب و نتایج تحقیقات این مرکز بهره‌مند شوند.   

تقویت همکاری‌های مشترک در مورد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه و اهمیت شناسایی این بیماری‌ها، دیگر محور مورد تاکید حسینی در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، از راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در پردیس دانشگاه خبر داد و بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم به ویژه در حوزه سلامت به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد.

امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه و اشاره به پیشینه جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، فنی و پژوهشی گفت: رسالت و رویکرد مهم جهاد دانشگاهی، خدمت به مردم به ویژه قشر کمتر برخوردار است و اعتماد مردم و جامعه به جهاددانشگاهی از افتخارات این مجموعه این است.

وی با تأکید بر تقویت همکاری‌های دوجانبه بین مجموعه جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حوزه‌های مختلف، ارتباط بین جامعه دانشگاهی و صنعت را از مهم‌ترین محورهای همکاری مشترک بین دو مجموعه بزرگ استان خواند.

انتهای پیام
captcha