حضور پزشکان خارجی جای اعزام جانبازان را می‌گیرد
کد خبر: 4097498
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
رئیس بنیاد شهید در نشست خبری:

حضور پزشکان خارجی جای اعزام جانبازان را می‌گیرد

رئیس بنیاد شهید گفت: تصمیم گرفتیم جای اعزام‌ جانبازان به خارج از کشور از پزشکان خارجی حاذق دعوت کنیم به ایران بیایند که در همین موضوع هم بحث درمان به خوبی انجام و صرفه‌جویی ارزی بسیاری ایجاد شده است.

دعوت پزشکان خارجی جای اعزام پزشکی جانبازان را می‌گیردبه گزارش ایکنا، نشست خبری امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اصحاب رسانه صبح امروز، 15 آبان ماه برگزار شد.

رئیس بنیاد شهید در این نشست گزارشی از عملکرد یک ساله خود را ارائه کرد و گفت: حوادث اخیر نشان داد همچنان روح سلحشوری و اسلام‌خواهی در مردم زنده است. در جریانات تجزیه‌طلبانه ابتدای انقلاب این مردم بودند که پایه کار بودند و در دوران دفاع مقدس هم مردم دشمن را شرمنده کردند.

وی با بیان علت ایجاد اتفاقات اخیر در کشور گفت: بروز این اتفاقات در کشور ناشی از عدم روایت درست از عملکردها و داشته‌های خود است. تمدن ما تمدن کهنی است که هنوز نزد مردم شناسانده نشده است. باید رسانه‌ها عملکرد و دستاوردها را پوشش دهند. ما تصمیم گرفتیم به جای اعزام‌ جانبازان به خارج از کشور از پزشکان خارجی حاذق دعوت کنیم به ایران بیایند که در همین موضوع هم بحث درمان به خوبی انجام و صرفه‌جویی ارزی بسیاری ایجاد شده است. در همین راستا چهار گروه از انگلستان و آلمان به ایران اعزام شدند و اقدامات درمانی خوبی نیز صورت گرفت.

رشد 69 درصدی پرداخت مستمری

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد هستند افزود: اکنون ۸۰ هزار پرداخت مستمری به والدین شهدا انجام می‌شود که امسال ۶۹ درصد رشد نیز داشته است. طبق قانون به جانبازان و ایثارگران فاقد شغل و درآمد که استخدام نیستند، دستمزدی به عنوان کمک معیشت پرداخت می‌شود. امسال با تلاش دولت و مجلس این کمک معیشت از 2 میلیون 200 هزار تومان به 3 میلیون 600 هزار تومان رسیده است که رشد 60 درصدی را داشته است. در مصوبه اخیر این کمک معیشت حداقل به 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است و رشد 100 درصدی را دارد.

وی افزود: اعتبارات اخذ شده برای وام قرض‌الحسنه از 60 میلیارد تومان به 226 میلیارد تومان رسیده است که 276 درصد رشد داشته است. اعتبارات اخذ شده وام‌های عقود مبادله‌ای نیز از 320 میلیارد تومان در سال گذشته به 880 میلیارد تومان افزایش یافته که 175 درصد رشد داشته است و امسال 500 میلیارد تومان در این 8 ماه جذب شده است و پشت نوبتی هم نداریم.

رشد 100 درصدی ارائه خدمات

قاضی زاده با بیان اینکه کمک معیشت 9 هزار ایثارگر فاقد شغل و درآمد در سال جاری برقرار شده است، گفت: پرداخت پاداش پایان خدمات جانبازان مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که از مدت‌ها پیش پیگیر آن بودند طبق آیین‌نامه مصوب شروع شده است و امیدواریم به عزیزانی که مشمول این قانون هستند پرداخت شود. در حال حاضر بیش از هزار و 700 میلیارد تومان توسط دولت به همین منظور تأمین اعتبار شده است و به محض جذب آن به ایثارگران پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: در طول سال گذشته معوقات 67 هزار ایثارگر پرداخت شد. پرداخت 650 میلیارد تومان معوقات ایثارگران نشان دهنده عزم دولت برای خدمات‌رسانی به ایثارگران با وجود شرایط تورمی در کشور است. هر چند این عدد و ارقام مشمول همه ایثارگران نیست و برخی آنها را دریافت می‌کنند و برخی به دلیل محدودیت اعتبار پشت نوبت هستند اما به طور متوسط ارائه خدمات با رشد 100 درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار خاطره‌نگاری از والدین شهدا آغاز شده است و کتب فراوانی توسط نشر شاهد در دست انتشار هست و تعدادی نیز منتشر شده است. هر استانی از شهدای استان خود فیلم‌نامه خوبی داشته باشد با یک کارگردان ردیف الف صحبت می‌کنیم و در بحث بودجه نیز برای ساخت فیلم یاری خواهیم کرد که ۱۲ قرارداد در این خصوص انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص حق پرستاری گفت: این مبلغ به افرادی داده شده که از کار افتاده باشند که این موضوع ثابت نیست. البته یک سری جانباز بالای ۵۰ درصد داریم که به آنها حق پرستاری می‌دهیم اما در خصوص بقیه، کمیسیون‌های ما بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت سهام بانک دی گفت: نماد بانک دی پس از ۸ ماه توقف در بورس، باز شد و الان روند رو به رشدی دارد. کاهش شناوری سهام بانک دی در بازار سرمایه از جمله اقدامات ما خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: خیلی از املاک بنیاد شهید توسط مردم تصرف شده است. در این خصوص آئین‌نامه‌ای تهیه شده تا با این افراد توافق شود و با بیش از شش هزار مورد باید مصالحه صورت گیرد که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۰ مورد مصالحه صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha