شناسایی ۴۰ محله کم برخوردار در گلستان
کد خبر: 4097281
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

شناسایی ۴۰ محله کم برخوردار در گلستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از شناسایی ۴۰ محله کم برخوردار در راستای اجرای طرح بازآفرینی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲۰۲۰ محله کشور در گلستان خبر داد.

جلسه باز آفرینی طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار

به گزارش ایکنا از گلستان، قدرت الله عابدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان که امروز، ۱۴ آبان در نشست طرح تحول و توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کشور با رویکرد اجتماع محور و توانمندساز اظهارکرد: بیش از دوهزار و 20 محله کم برخوردار در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۴۰ محله متعلق به استان گلستان بوده و ۲۳ محله متعلق به شهرستان گرگان و ۲ محله در محله روستایی شناسایی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: در این جلسه به بررسی زیرساخت های این مسئله با حضور دستگاه‌های مربوط پرداخته شد و هر دستگاه به لحاظ ساختاری در حوزه‌های مختلف به وسیله شیوه‌نامه ‌ای که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، خدمت‌رسانی خواهد کرد.

عابدی با بیان اینکه هدف ما توانمندسازی این محلات کم برخوردار از حیث اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: نیاز‌های این محلات، مسکن، اشتغال، آموزش و بهداشت و سلامت است که با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی و دسته‌بندی شده و با برنامه‌ریزی به صورت مدون تا رفع آن‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

طرح توانمندسازی و تحول محلات ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور طرحی است که سال گذشته توسط چهار نهاد کشور، شامل کمیته امداد حضرت امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر، بعد از بررسی‌های متعدد در یک جمع بندی به رهبر معظم انقلاب اعلام شد.

انتهای پیام
captcha