انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4097253
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان انتقاد کرد و گفت: چرا کشورهای اروپایی از تروریست‌ها و به خصوص گروهک منافقین حمایت می‌کنند.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 14 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: درخت تناور انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمانی در مقابل کینه‌توزی دشمنان قرار گرفته است و امپراطوری رسانه‌ای غرب گستاخانه در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرده است.

وی ادامه داد: کودتای رسانه‌ای به بهانه ظاهرا فرهنگی آغاز شده است اما ابعاد دیگرش زود مشخص شد و قتل و غارت و آشوب و ناامنی در پی داشت و این کودتا سعی کرد تا ذهن مردم را با داستان و دروغ‌های مختلف پر کند و آن‌ها را به خیابان بکشاند.

قانعی با اشاره به اینکه داعش از این فرصت سوءاستفاده کرد و به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حمله مسلحانه کرد، گفت: این بار هم ملتی که داغدار 17 هزار شهید ترور توسط داعشی‌ها و گروهک خبیث منافقین است بار دیگر به سوگ نشست که سال‌های سال این داغ بر دل خانواده این شهدای والا مقام خواهد ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: نظام رسانه‌ای غرب برای فریب افکار عمومی با شعبده و دروغ اقدام می‌کند و شاهد آشوبگرانی هستیم که با تیراندازی با سلاح گرم، بریدن گلوی مأمور قانون با سلاح سرد، حمله به کلانتری، آتش زدن مسجد، تخریب بانک و اماکن دولتی، تخریب اموال عمومی و تجاوز به حقوق سایر شهروندان، تعرض به بانوان با پوشش چادر در پی این اقدامات نظام رسانه‌ای غرب می‌شویم اما در عین اینکه خود را آزادی خواه جلوه می‌دهد کودکان و زائران حرم را به شهادت می‌رساند و بعد هم این حادثه را سیاست انقلاب اسلامی معرفی می‌کند و از هیچ دروغی دریغ ندارد.

وی تصریح کرد: آیا برای محمدرضا کشاورز، آرشام سرایداران، علی اصغر لری گویینی از دانش‌آموزان شهید در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) در کنار دیگر افراد بی‌گناه از زنان و کودکان و مردانی که به رگبار بسته شده‌اند و مجروحانی که در بیمارستان بستری و شده‌اند هم جایی در رسانه‌هایی که ژست طرفداری از مردم گرفته‌اند، هشتگ زده‌اند؟ اگر طرفدار حقوق و آزادی و دفاع از مظلوم هستند پس چرا برای این‌ها هشتگ نزده‌اند؟

قانعی افزود: کشورهای اروپایی که همواره خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند در برابر جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) سکوت کرده‌اند و از تروریست‌ها و به خصوص گروهک منافقین حمایت می‌کنند و تاکنون سکوت کرده‌اند و به استانداردهای دوگانه خود در زمینه تروریست خوب و بد پایبند هستند.

مدیرکل ارشاد فارس تصریح کرد: مردم ما اما بار دیگر در ماجرای تشییع شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و روز ملی استکبارستیزی در 13 آبان به خوبی نشان دادند دشمن را می‌شناسند و خط اصلی مبارزه را گم نمی کنند و مسئولان هم باید مراقب باشند تا دمشن با پرت کردن حواس‌ها جلوی تحقق ایران قوی را نگیرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی، به دست عده‌ای جنایتکار، سلاح می‌دهد و جوی خون به راه می‌اندازد، اما دشمن از سوی دیگر با شگردهای رسانه‌ای و دستگاه تبلیغاتی، خود را تطهیر می‌کند و اشک تمساح می‌ریزد که در این تناقض‌های عجیب و غریب و جنگ پیچیده، باید دشمن را دقیق بشناسیم.

قانعی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری در پی حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم، از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ قضائیه تا فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ای در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد، باشیم.

انتهای پیام
captcha