سند سومین حرم اهل بیت(ع) تنظیم شود
کد خبر: 4097243
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

سند سومین حرم اهل بیت(ع) تنظیم شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید طرحی برای شهدای حرم شاهچراغ(ع) تدوین شود، بر ضرورت تنظیم سند سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، 14 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با ابراز رضایت از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: مردم فارس در راهپیمایی 13 آبان پس از شهادت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) کار ویژه‌ای انجام دادند. خیابان زند در شیراز یک خیابان عریض است که سیل جمعیت را بیش از طول خیابان در عرض می‌گنجاند و اگر مسیر از چهارراه 15 خرداد بخواهیم شروع کنیم، فشردگی و انبوه جمعیت در مسیر بیشتر به چشم می‌آید. هنگام نماز صبح روز جمعه بسیاری از مردم به حرم حضرت شاهچراغ (ع) رفته بودند اما با وجود حضور پرشور مردم نمود آن در دوربین‌ها آن‌طور که واقعا بود به چشم نمی‌آمد و باید طوری برای مسیر راهپیمایی عمل شود که جمعیت به چشم بیاید.

آیت‌الله دژکام با اشاره به انجام اقدامات فرهنگی توسط شهرداری شیراز اظهار کرد: یک دیوار نوشته در شهر می‌تواند به اندازه یک‌صد بنر اثرگذار باشد و از شهردار شیراز می‌خواهیم در این خصوص توجه ویژه داشته باشد تا در عرصه فرهنگی دیوار نوشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین از اعضای شورای فرهنگ عمومی می‌خواهیم در مورد روز 4 آبان که روز تشییع شهدای حرم مطهر بود طرحی برای جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی آماده کنند که به عنوان احترام به سومین حرم اهل بیت (ع) در تهران هم مصوب شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: برای تنظیم سند سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهادی داده است و باید نگاه به سومین حرم طبق تاکید استاندار فارس هم نمود یابد و در برنامه جدید شهرداری شیراز هم این مهم باید پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه برای گفتمان‌سازی باید به سمت ایجاد طرح برویم، بیان کرد: اقدامات مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص حائز اهمیت است و باید نیازها و کمک سایر نهادها و سازمان ها هم باید مشخص شود و برش استانی سند مهندسی فرهنگی فارس، یک سال است مشخص شده و باید اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن آن در یک زمان بندی معقول توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مشخص شود.

امام جمعه شیراز در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت معصومه(س) گفت: از الگوهای متداول در سطح کشور پیروی نکنیم زیرا طبق تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بایدها باید به مرحله عمل برسند.

مطالبه‌‎گری را با دشمنی اشتباه نگیریم

وی با بیان اینکه زمانی درصدد مطالبه‌گری هستیم به گونه‌ای نباشد که گویی با دشمن خود مقابله می‌کنیم و باید بدانیم با برادر خود روبه‌رو هستیم، افزود: اگر این مشکلات را حل کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در هر موضوعی که طرح می‌کنیم باید خودمان را به عنوان یک فعال فرهنگی اجتماعی در نظر بگیریم که چه می‌توانیم انجام دهیم و با این کار نتیجه ملموس‌تر خواهد شد و چنین رویکردی در جلسات شورای فرهنگ عمومی فارس موجب مفیدتر شدن جلسات می‌شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: به عنوان مدیران میانی در استان فارس در راستای عمل به فرامین رهبری در این جلسات گرد هم می‌آییم لذا در جلسات نباید نق بزنیم بلکه به حوزه فعال بودن و اقدام موثر انجام دادن برسیم.

وی از مسئولان استان خواست تا برنامه‌ریزی‌های خود را بیان کنند تا بتوان گفتمان ایجاد کرد و سپس افزود:  توجه به ابزار گفتمان‌سازی هم مهم است.  در عرصه تبلیغ و گفتمان‌سازی هم باید بتوانیم موفق باشیم.

به یکدیگر احترام بگذاریم

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ای باید راه حل ارائه کنیم و پای آن بایستیم، گفت: مقام معظم رهبری در جایگاه خودشان به عنوان راهبر و فرمانده میدان، تاکید ویژه کرده‌اند که ید واحده باشیم و اقتضای تحقق این امر هم آن است مقداری به یکدیگر احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه در بحث وحدت، وحدت فرماندهی یک بخش است، عدم پذیرش ولایت را بی‌انصافی دانست و گفت:متأسفانه برخی از مسئله وحدت فرماندهی تبعیت نمی‌کنند که باید این مسئله با مشارکت جریان‌های سیاسی حل شود و باید تلاش کنیم تا تحت ولایت رهبری منویات معظم‌له را محقق کنیم و طبق آیات قرآن به وحدت جامه عمل بپوشانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین وحدت هدف را مهم توصیف کرد و افزود: باید برنامه‌های استراتژیک و راهبردهای اصلی را شناسایی کنیم که یکی از اقدامات جهاد تبیین است و از نظر خواسته و هدف، برخی به افق و خواسته مقام معظم رهبری نرسیده‌اند.  مدیران استان به ویژه مدیران شورای فرهنگ عمومی باید اهداف کلی و راهبردی از اقتصاد تا فرهنگ را مرور کنند تا بدانیم کجای کار هستیم و هدفگذاری‌ها را ضایع نکنیم، اهداف مشترک در استان باید شناسایی شود تا مدیران در راستای تحقق اهداف، خود را هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت قلوب هم نقش مهمی دارد، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف در استان باید فضای ارتباط صمیمی ایجاد کنند و درباره روش‌های اقدام باید دقت کنیم و روش‌های کهنه را کنار بگذاریم تا تمدن رقیب نتواند وارد میدان شود و از روش‌های مناسب روز برای عمل به برنامه‌های خود استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تمدن رقیب به طرف احساس آزادی می‌دهد و ما نباید به گونه‌ای اقدام کنیم که تصور شود زور می‌گوییم و نوع کار باید برجسته‌تر و عمومی‌تر شود.

انتهای پیام
captcha