کارت شناسایی برای جامعه قرآنی صادر شود
کد خبر: 4097080
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

کارت شناسایی برای جامعه قرآنی صادر شود

مرضیه فیروززاده، داور مسابقات قرآن با بیان اینکه یک قاری و حافظ قرآن به جز امتیاز معنوی از امتیاز دیگری برخوردار نیست، پیشنهاد داد: کارت شناسایی برای جامعه قرآنی صادر شود تا بتوانند در موارد نیاز از آن استفاده کنند.

مرضیه فیروززاده، داور مسابقات قرآنمرضیه فیروززاده، قاری ممتاز کشورمان و داور مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت جذب مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی گفت: باید برای جذب افراد، امتیازات خاصی به جامعه قرآنی دهند، چون قرآنی بودن و قرآنی ماندن سخت است، مثلاً یک نفر که حافظ قرآن می‌شود سختی بسیاری کشیده تا حافظ شده است اما امتیاز خاصی در جامعه ندارد ولی در کشورهای اسلامی دیگر شاید به این صورت نباشد.

وی با یادآوری اینکه برای مسائلی مانند آزمون استخدامی، مدرسه و دانشگاه رفتن، یک قاری و حافظ هیچ امتیاز خاصی ندارد، اظهار کرد: به‌طور مثال در جشنواره معلم نمونه آموزش و پرورش کسب رتبه قرآنی  ملاک‌ نیست و شرکت در جشنواره قرآنی امتیازی ندارد اما شرکت در جشنواره ورزشی امتیاز دارد.

فیروززاده با بیان اینکه یک قاری و حافظ قرآن به جز امتیاز معنوی هیچ امتیازی ندارد، گفت: جا دارد که به‌طور مثال یک اتیکت و کارت شناسایی که نشان‌دهنده قاری و حافظ بودن است، داشته باشند تا بتوانند در جاهایی که مورد نیاز است، از آن استفاده کنند البته همین هم نیاز دارد تا امتیازات خوبی به قاریان و حافظان اعطا شود.

این داور مسابقات قرآن در ادامه در پاسخ به اینکه چه اولویت‌های قرآنی مورد غفلت واقع شده و نیاز است به آن بپردازیم، گفت: در قرآن مسئله توحید بسیار مطرح است و آیات توحیدی بسیار داریم در حالیکه نسبت به تبیین آن‌ها غفلت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ذات خدا، از خدا خواستن، با خدا بودن، شناخت خدا، از خدا کمک گرفتن و توکل به خدا از جمله مفاهیمی است که در قرآن داریم اما به نظر در جامعه رنگ و بوی خداوند کم است؛ اولویت‌های قرآن ابتدا توحید و بعد دیگر مسائل است اما مقداری توحید مورد غفلت واقع شده است. مفاهیم قرآن مانند عدالت، صداقت، اخلاق  و موارد دیگری نیز است که در جامعه رنگ و بوی کمی دارند.

انتهای پیام
captcha