۱۳ آبان‌؛ زمان بازخوانی وقایع تاریخ معاصر ایران
کد خبر: 4096748
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
محبی‌پور مطرح کرد:

۱۳ آبان‌؛ زمان بازخوانی وقایع تاریخ معاصر ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ۱۳ آبان‌‌ماه زمان بازخوانی وقایع تاریخ معاصر ایران است، گفت: دانش‌آموزان در واقعه ۱۳ آبان نقش محوری دارند؛ ۱۳ آبان آمریکایی‌ها را متنبه کرد و راه خیانت آن‌ها را در کشور بست.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 12 آبان در مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری قیر ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان‌ماه اظهار کرد: هر چند ۱۳ آبان‌ماه به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است اما متعلق به اقشار مختلف به ویژه سه قشر روحانیت، دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی ادامه داد: بازخوانی برخی از وقایع زمان پهلوی در شرایطی که امروز روحانیت در کشور ما در مواجه با این تهمت ناروا قرار می‌گیرد که روحانیون به دنبال عزت ایرانی نیستند، ضرورت دارد.

محبی‌پور به قرارداد کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: کدامیک از کراواتی‌ها و نمایندگان مجلس و رؤسای ادارات در زمان پهلوی به جز امام خمینی(ره) در مقابل قوانین و قراردادهای کشورهای بیگان به ویژه آمریکایی‌ها موضع‌گیری کرده‌اند؟ این رفتار امام (ره) نه تنها توسط حاکمان و نمایندگان مردم مورد تجلیل قرار نگرفت بلکه امام را تبعید و از کشور اخراج کردند. رفتاری که در آن زمان یک آخوند انجام داد به ما ثابت می‌کند که دغدغه‌مندان این کشور چه کسانی بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: ما کینه و نفرتی اگر به دل داریم به خاطر خیانت‌های آمریکایی‌هاست و بدون شک این احساس کینه از آن‌ها را حفظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۱۳آبان‌ماه زمان بازخوانی وقایع تاریخ معاصر ایران است، گفت: اگر امروز حرف از تحریم می‌زنند باید بدانند که تحریم اتفاق جدیدی نیست؛ ما پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن‌ماه مورد تحریم آمریکایی‌ها قرار گرفتیم.

محبی‌پور بیان کرد: ۱۳ آبان واقعه کوچکی نیست؛ اگر ما این وقایع مهم را فراموش کنیم و آن‌ها را درست روایت نکنیم دشمنان از این فرصت بهره می‌برند و برای دانش‌آموزان وارونه روایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر ما به دانش‌آموز و دانشجویی که متولد دهه هشتاد است یادآوری نکنیم که در زمان پس از انقلاب و در سال ۵۸ چه گذشت، برای او این اتفاقات را وارونه روایت می‌کنند ؛ کج‌روایت‌‌ها ذهنیت دانش‌آموزان و دانشجویان ما را تسخیر می‌کنند و در مسیر طعمه شدن قرار می‌دهند.

معاون استاندار فارس کرد: چرا باید امروز شاهد این اتفاقات تلخ در کشور باشیم؟ ما قبول داریم هجمه روانی دشمن سنگین است اما حداقل حرف رهبران را گوش دهیم. چرا آموزش و پرورش موضوع لانه جاسوسی که ریشه و انقلاب ماست به دانش‌آموزان نگفتند؟

وی با بیان اینکه دشمن دانش‌آموزان و فرزندان ما را هدف قرار داده است، گفت: بدون شک مسئولان وقت آموزش و پرورش هم در توهین‌ها و هم در خسارت‌های وقایع اخیر سهیم هستند. چراکه راه گفتن این حقایق بسته شد و نتیجه این شد که دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر غفلت و فریب قرار بگیرند.

محبی‌پور با تأکید بر اینکه باید حواسمان به مناسبت‌هایی مانند ۱۳ آبان به عنوان ایام‌الله باشد، گفت: مدیران جمهوری اسلامی باید بدانند برای چه و برای چه کسی دارند کار می‌کنند. ما نمی‌توانیم بپذیریم که مدیر یا مسئولی بگوید من انقلابی نیستم اما کارم را انجام می‌دهم؛ قطعا این مدیر دچار مشکل خواهد شد و در شرایط حساس و گلوگاه‌ها در زمان فتنه نمی‌تواند حق و باطل را از هم تشخیص دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: به همین دلیل در زمان فتنه برخی از مدیران کم می‌‌آورند چراکه فکر می‌کنند کار جمهوری اسلامی تمام است و باید بار و بندیل شان را ببندند.

رفتار انقلابی به معنای افراطی عمل کردن و بی‌قانونی نیست

وی با بیان اینکه مدیران باید انقلاب اسلامی را بشناسند و رفتار انقلابی داشته باشند، افزود: رفتار انقلابی به معنای بی‌قانونی و بی‌جا و افراطی عمل کردن نیست بلکه به این معناست که اصول و ریشه‌ها را بشناسیم و به مبانی اسلامی و انقلابی اعتقاد پیدا کنیم و در زمان خودش بدون پرهیز و واهمه از کمبودها و دشواری‌ها سینه سپر بلا کنیم.

محبی‌پور یکی از شاخصه های موفقیت جمهوری اسلامی را عرصه دفاعی دانست و بیان کرد: امروز در عرصه دفاعی نه تنها دست جمهوری اسلامی بسته نیست بلکه می‌تواند در این زمینه صادرات داشته باشد ؛ امروز روزی نیست که دشمن به ما بگوید شما اجازه ندارید نیروگاه هسته‌ای داشته باشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس یادآور شد: امروز فضایی فراهم شده که نخبگان ما در سایر کشورها نقش ایفا می‌کنند. هرچند ما از این اتفاق راضی نیستیم اما این نشان‌دهنده سرریز شدن کشور نخبگان است.

وی تصریح کرد: در عرصه اقتصادی هم برای ایران مشکلات بسیاری را ایجاد کردند ؛ سال ۹۷ اعلام کردند که کاری می‌کنند که ایران نتواند یک بشکه نفت هم بفروشد اما امروز دشمن عصبانی است که ایران می‌تواند بالای یک میلیون بشکه فروش نفت داشته باشد. دشمن نمی‌داند از کجا خورده است. این در حالیست که هنوز جمهوری اسلامی اراده برای آسیب زدن نکرده است.

محبی‌پور اظهار کرد: دولتی که در طول چهار سال آخرش با خرج از صندوق توسعه ملی خود را مدیریت می‌کرد امروز تبدیل به دولتی شده است که ماهی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند و برای اولین سال مقروض نشده است؛ امروز پول به صندوق توسعه ملی وارد میشود تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود. این اتفاقات باعث عصبانیت دشمن شده است.

جنگ ترکیبی؛ تنها راهکار دشمن برای مقابله با ایران

وی بیان کرد: دشمن عصبانیت خود را از پیشرفت ایران با جنگ ترکیبی و با بهره‌گیری از ابزارهای مختلفی از جمله فضای مجازی و ایجاد ناآرامی‌های سیاسی ، اغتشاشات اجتماعی و ایجاد ناامنی نشان می‌دهد و برای مبارزه با ایران راهی جز جنگ ترکیبی نمی‌بیند.

محبی‌پور گفت: اگر یک عنصر از داعش همزمان با اغتشاشات در شهر شیراز و در حرم شاهچراغ (ع) اقدام تروریستی انجام می‌دهد نشان از عصبانیت دشمن دارد. آن‌ها که دامن زدند به گسترش دایره نارضایتی‌ها و مرگ دختر کرد را تبدیل به اغتشاشات کردند باعث بروز این حادثه در حرم شاهچراغ (ع) شدند.

وی با بیان اینکه در طول ۷۰ روز گذشته در استان فارس ۱۹ شهید برای امنیت داده‌ایم، گفت : جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد؟ قطره قطره این خون‌ها دامن مسببان اغتشاش را خواهد گرفت.

محبی‌پور اضافه کرد: ما در این مدت خسارت و تلفات دادیم اما وضعیت استان از نظر امنیتی وضعیت بسیار مطلوبی است. آنقدر خویشتن‌داری و بزرگواری مأموران امنیتی فارس بالا بود که باعث شد تعداد مجروحین و مصدومین نیروهای مدافع امنیت استان پنج برابر اغتشاشگران باشد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی از جنس مردم است ، گفت: مسئولان نباید بگویند کار مردم به ما مربوط نیست مردم صاحب کشورند و ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

افشای ابعاد بیشتری از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

وی ادامه داد: حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) ابعاد بزرگی دارد که به زودی افشا خواهد شد و کشورهایی که از عوامل این حادثه حمایت کردند باید بدنشان بلرزد. در این ماجرا دشمن ضربه بسیاری خورد و پروژه چند ساله آن‌ها بر باد رفت. در این اتفاق هم عبرت‌ها و درس‌هایی است که باید از آنها به نحو شایسته استفاده کنیم.

محبی‌پور با بیان اینکه نظام سیاسی جهان در حال تغییر و تحول است و ما نیز باید ساخت درونی خود را محکم کنیم و در مسیر ایجاد یک الگوی تمدنی گام برداریم، گفت: ما باید کاری کنیم که دنیا کشور ایران را به عنوان یک کشور سرفراز و الگو نگاه کند و از روی دست ما مشق بنویسد. این اتفاق مشروط بر این است که جایگاه خود را درک کنیم.

معاون استاندار فارس بر ضرورت هم افزایی بین ادارات و دستگاه‌های مختلف با هدف خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: مدیران باید ظرفیت‌ها و آسیب‌ها را بشناسند و برای برطرف کردن آسیب‌ها، ظرفیت‌ها را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن در عرصه اقتصادی با هدف ناکارآمدی حاکمیت اسلام بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا شاهد کاهش سرمایه اجتماعی نظام سیاسی در کشور نباشیم و همچنین واگرایی و رابطه بین مردم و حکومت را ترمیم کرد.

محبی‌پور با تصریح اینکه در عرصه سیاسی باید برای اجماع‌سازی بین اقشار مختلف تلاش شود و دولت نباید به اختلافات دامن بزند‌، گفت: بهترین گزینه‌ها برای مدیریت در عرصه‌های مختلف انتخاب شوند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: در حوزه اجتماعی هم باید عدالت در استفاده از منابع ثروت برقرار شود و در حوزه اقتصادی نیز باید به دنبال حل مسائل کوچک اقتصادی باشیم چرا که مسایل کلان اقتصادی در سطح ملی دنبال می‌شود. مسایل کوچک اقتصادی بیشتر قابلیت انجام شدن دارد و دل مردم را هم راضی می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: مدل اقتصادی امروز شاید جواب ندهد و باید مدل‌های جدیدی برای توسعه شهرستان قیر و کارزین تعریف شود.

انتهای پیام
captcha