رقابت ۶۳۸ یزدی در مسابقات قرآن خانواده شهدا و ایثارگران
کد خبر: 4096334
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

رقابت ۶۳۸ یزدی در مسابقات قرآن خانواده شهدا و ایثارگران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از رقابت ۶۳۸ نفر در مرحله استانی این مسابقات خبر داد.

محمد فاضلی، بنیاد شهید و امورایثارگران یزدمحمدحسن فاضلی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات در 2 روز و در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رقابت متسابقان رشته‌های تفسیر و مفاهیم در روز 18 آبان ماه جاری ادامه داد: در این رشته‌ها 435 نفر در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف حضور می‌یابند، همچنین 203 نفر در روز 25 آبان ماه در رشته‌های حفظ و قرائت به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

فاضلی افزود: رشته‌های حفظ و قرائت در مرکز استان برگزار می‌شود و برترین‌های هر رشته ضمن قدردانی و تجلیل در استان، به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

وی رتبه‌های برتر استان در مسابقات کشوری در دوره‌های گذشته را یادآور شد و گفت: خوشبختانه تاکنون استان یزد نسبت به جمعیت در مسابقات قرآن خانواده شهدا و ایثارگر به خوبی درخشیده و امیدواریم این روند امسال نیز تداوم داشته باشد و شاهد کسب رتبه‌های برتر این قشر در رشته‌های مختلف باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به آموزش جامعه ایثارگر و خانواده‌های آنان بیان کرد: در راستای برگزاری مسابقات، کلاس‌های آموزشی و آمادگی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود، علاوه بر آن آموزش‌های لازم با حضور اساتید مجرب در سطح شهرستان‌ها ارائه شده که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مباحث قرآنی در سال جاری در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد گفت: درخواست داریم همه جامعه بویژه جامعه ایثارگر هر چه بیشتر و بهتر به مباحث قرآنی در زمینه‌های مختلف مسابقات، تمرینات و تلاوت قرآن بپردازند چرا که شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان به قرائت قرآن و اهمیت تلاوت آن تأکید داشته‌اند.

فاضلی با اشاره به اینکه اهمیت مباحث قرآنی بر همگان روشن است افزود: نکات کلیدی در وصیت‌نامه شهدا می‌توان به مواردی از جمله نماز، حجاب، قرآن، احترام به والدین، رعایت حق‌الله و حق‌الناس و ...اشاره کرد که قریب به اتفاق شهدا بر این موارد تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، جمله کلیدی در وصیت‌نامه شهدا در زمینه «سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبنده‌تر است» را یادآور شد و گفت: مسئله حجاب در وصیت‌نامه شهدا مورد توجه ویژه قرار دارد و یکی از موارد مهم و مورد تأکید شهدا است لذا رسانه‌ها نیز در تبیین کلیدواژه‌های وصیت‌نامه‌های شهدا در جامعه نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: همچنین در وصیت‌نامه شهدا در زمینه حفظ نظام و دفاع از میهن اسلامی تأکید شده و انگیزه‌ای که آنان در راه دفاع مقدس شرکت کردند، انگیزه الهی بوده است پس چه خوب است که وصیت‌نامه شهدا برای نسل امروز بازگو شود.

فاضلی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در دوران کودکی تصریح کرد: آموزش مباحث قرآنی در دوران کودکی می‌تواند در انس هر چه بیشتر نسل جدید با قرآن کریم مؤثر واقع شود و همان گونه که خانواده‌ها برای مباحثی از جمله آموزش زبان، موسیقی، رشته‌های ورزشی و ... اهمیت قائل هستند، در بحث آموزش قرآن نیز سرمایه‌گذاری کنند چرا که قرآن کریم نسخه نجات‌بخش بشریت است.

انتهای پیام
captcha