حفظ امنیت زائران مهمترین اصل سازمان حج و زیارت است
کد خبر: 4096238
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

حفظ امنیت زائران مهمترین اصل سازمان حج و زیارت است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سیاست راهبردی درسازمان حج و زیارت بر سه اصل قرار دارد که اصلی‌ترین آن امنیت زائر است به همین دلیل هر کجا احساس کنیم امنیت زائر در خطر قرار دارد حتماً اعزام را متوقف خواهیم کرد.

سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور، امروز، ۱۰ آبان‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدا و بیان اینکه ماندن در کنار اسلام و انقلاب هزینه دارد و شهدا جان خود را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی دادند، گفت: امروز وظیفه ما پیروی از راه شهدا است.

وی با اشاره به وجود حدود ۶۰ هزار کارگزار در سطح کشور که بیش از ۲ هزار نفر آنها از استان کرمان هستند، افزود: سیاست راهبردی درسازمان حج و زیارت بر سه اصل قرار دارد که اصلی‌ترین آن امنیت زائر است به همین دلیل هر کجا احساس کنیم امنیت زائر در خطر قرار دارد حتماً اعزام را متوقف خواهیم کرد.

حسینی با بیان اینکه حدود سه ماه است که زیارت در سوریه به دلیل نا امنی متوقف شده است، گفت: در سفر به سوریه به وزیر کشور سوریه اعلام کردیم که نا امنی برای زائر ما قابل قبول نیست و آنها متعهد شدند.

وی تکریم زائران را دومین سیاست راهبردی سازمان حج و زیارت برشمرد و افزود: زائر ایرانی باید با کرامت به سفر زیارتی برود و برگردد و هر کجا قرار باشد به زائر ایرانی توهین شود، حتماً اعزام به آن کشور را متوقف می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آسایش و رفاه زائران سومین سیاست راهبردی حج و زیارت است و حتماً پیگیری خواهیم کرد که زائر در مدت زیارت با کمال آرامش و آسایش به سفر زیارتی بروند.

وی با بیان اینکه جنس زائر گردشگری با زائر بیت‌الله الحرام و زائر امام حسین‌(ع) متفاوت است و اعزام به حرم‌های مقدس باید تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام شود، گفت: با کشور عراق لغو روادید را داریم و سفرهای زیارتی به عتبات عالیات با نظارت حج و زیارت برقرار است.

گفتنی است، محمدعلی ایرانمنش، از کارگزاران حج استان به عنوان مدیرکل حج و زیارت استان کرمان معرفی شد. پیش از این محمود عرب‌نژاد به مدت چهار سال و نیم این سمت را برعهده داشت.

انتهای پیام
captcha