برپایی سی‌امین هفته کتاب در فارس
کد خبر: 4095878
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

برپایی سی‌امین هفته کتاب در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برپایی سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این هفته با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برپا خواهد شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 9 آبان در جمع خبرنگاران از برپایی سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این هفته با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برپا خواهد شد و تلاش وافری برای برپایی باشکوه آن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در برپایی این هفته از ظرفیت حداکثری نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده خواهیم کرد، افزود: تلاش داریم با هماهنگی دبیرخانه هفته کتاب مستقر در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

قانعی، زمان برپایی این هفته را 21 تا 27 آبان‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: هر روز این هفته با یک عنوان نامگذاری شده است که در آن متناسب با همان عنوان برنامه‌ها اجرا خواهند شد.

مدیرکل ارشاد فارس اظهار کرد: روز شنبه، ۲۱ آبان با عنوان روز «کتاب دانش آموز، آینده»؛ یکشنبه ۲۲ آبان «کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه» دوشنبه ۲۳ آبان «کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش بنیان» سه شنبه ۲۴ آبان «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» که مصادف با مناسبت تقویمی روز بزرگداشت آیت‌الله علامه سید محمدحسین طباطبایی است، چهارشنبه ۲۵ آبان عنوان روز «کتاب، رسانه و زبان فارسی»، پنجشنبه ۲۶ آبان «ناشران، کتاب فروشان و ارکان صنعت نشر» و جمعه ۲۷ آبان ماه عنوان «کتاب ورزش و جوانمردی» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با محوریت سه حوزه نشست شامل گفت‌وگوها پیرامون کتاب، تجلیل پدیدآورندگان و مفاخر و فعالان صنعت نشر و مسابقات کتابخوانی برگزار خواهند شد، گفت: برنامه‌هایی نیز اگر خارج از این سه حوزه باشند با ارائه طرح توجیهی و تفصیلی از طریق دبیرخانه هفته کتاب پس از بررسی اعلام نظر خواهد شد و در صورت موافقت در کنار برنامه‌های هفته کتاب اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha