ضرورت توجه به هم‌افزایی فرهنگی در کنار روایتگری دفاع مقدس
کد خبر: 4095811
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

ضرورت توجه به هم‌افزایی فرهنگی در کنار روایتگری دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای جوانان و نوجوانان به‌صورت دقیق روایتگری شود، گفت: امروز در کنار بیان دستاوردها و پیام‌های دفاع مقدس، باید به یک هم‌افزایی فرهنگی در جامعه برسیم.

جلسه حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بشرویهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، هشتم آبان‌ماه در جلسه حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بشرویه اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با دست خالی و با معنویت کامل پیش رفتند و جلوی دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه دستاوردهای دفاع مقدس را کمتر برای جوانان و نوجوانان بیان کرده‌ایم، گفت: ما هرچه به‌ مقوله دفاع مقدس و بیان اتفاقات آن زمان بپردازیم یادآوری برای ماست و نیز جوانان را در مقابل دشمنان واکسینه می‌کنیم.

وی افزود: زمانش فرارسیده که دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت برای جوانان و نوجوانان به‌صورت دقیق روایتگری شود. امروز در کنار بیان دستاوردها و پیام‌های دفاع مقدس، باید به یک هم‌افزایی فرهنگی در جامعه برسیم.

فلاحی بیان کرد: اغتشاشات اخیر، نظام اسلامی را غربالگرایی و تقویت می‌کند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر این‌ حوادث نباشد در اصل نظام باید شک‌ کنیم، اما نباید به فکر غربالگری باشیم و جوانان خود را رها کنیم.

سخن گفتن با نسل جدید با روش‌های نو

حجت‌الاسلام علیرضا زارعی، امام جمعه بشرویه نیز گفت: جهاد تبیین یکی از موضوعات مهمی است که توجه و پرداختن به آن امروز بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از دوران طلایی و فراموش نشدنی ایران اسلامی است، افزود: متأسفانه ما به ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس نپرداخته‌ و به بیان پیام‌ها و حقایق این دوران توجهی نکرده‌ایم.

امام جمعه بشرویه با تأکید بر اینکه جنگ امروز جنگ روایت‌هاست، ادامه داد: متأسفانه مؤلفه‌های دفاع مقدس به‌خوبی تبیین نشده و اکنون که ذهن جوانان ما پر از شبهات است نشان می‌دهد که دشمن خوراک مدنظر خود را به ذهن جوانان ما داده است.

زارعی ادامه داد: اگر ما به روایت دستاوردها و پیام‌های دوران دفاع مقدس نپردازیم قطعا بدانید که دشمن، شجاعت مردم در دفاع مقدس را وارونه روایت خواهد کرد و هم‌اکنون هم دست به کار شده است.

حسن علیزاده، فرماندار بشرویه نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه شخصیت جوانان و نوجوانان را باید شناخت و به آن‌ها بها داد، گفت: با نسل جدید با روش‌های نو و زبان‌های جدید باید سخن گفت؛ واقعیت این است که‌ فاصله‌ای بین همه‌ ما و نسل جدید افتاده و‌ دشمن از این فاصله استفاده کرده است.

انتهای پیام
captcha