دشمن به دنبال تشدید برخی نارضایتی‌ها با ایجاد فضای رعب و وحشت است
کد خبر: 4095453
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
حسینی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ:

دشمن به دنبال تشدید برخی نارضایتی‌ها با ایجاد فضای رعب و وحشت است

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) گفت: دشمن می‌خواهد با موج‌سواری بر اتفاقات رخ داده به نوعی رعب و وحشت را در کشور به وجود آورد و هدف از ایجاد رعب و وحشت تشدید نارضایتی در میان مردم است.

سید محمد حسینی

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایکنا،  با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با مخالفت‌های جدی غرب به ویژه آمریکا مواجه بوده‌ایم چرا که ماهیت انقلاب اسلامی با منافع استکباری آنها تضاد دارد لذا هرازچندگاهی با مخالفت‌های خود مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده‌اند. درواقع اینها خواستار آرامش منجر به پیشرفت و توسعه برای ایران نیستند.

وی افزود: در بیانیه اخیر مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تأکید شده که ایجاد اغتشاش در کشور از مدت‌ها قبل طراحی، برنامه‌ها تدوین و نیروهای مربوط به ایجاد اغتشاش آموزش دیده بودند. دشمن در اغتشاشات یک تقسیم کار بسیار منظمی را انجام داده و حتی علی‌رغم اختلاف نظر میان گروهک‌های تروریستی، ائتلافی را بین آنها به وجود آورد تا هریک وظیفه‌ای را عهده‌دار شوند.

هم‌سویی داعش با نقشه ضدایرانی غرب

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: داعش در راستای برنامه‌های از پیش تعیین‌شده دشمنان ایران ایفای نقش می‌کند، چون این گروهک تروریستی ساخته و پرداخته غرب به ویژه آمریکا و مرتجعان منطقه است.

حسینی با اشاره به ایجاد برخی شبهات در رابطه با حیات داعش گفت: برخی می‌گویند مگر بساط داعش برچیده نشده است؟ بله برچیده شده و همانطورکه شهید سلیمانی گفتند دولت اسلامی عراق و شام شکست خورده و تمام شد اما این بدان معنا نیست که عناصر داعش به کل نابود شده‌اند بلکه عناصر این گروهک تروریستی همچنان وجود دارند و ممکن است افراد جدیدی را جذب خود کنند.

اتفاقات اخیر؛ حلقه به هم پیوسته

وی بیان کرد: اتفاقات اخیر حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که دشمن علیه کشورمان تدارک دیده است. در واقع خواست دشمن این است که آتش فتنه و آشوب در کشور همچنان شعله‌ور بماند و خاموش نشود، طوری که در اوین آتش‌سوزی به راه می‌اندازند، تخریب می‌کنند و در بعضی از شهرها دست به عملیات ترور می‌زنند و درصدد استمرار چنین حوادثی هستند تا در جهان اخبار منفی نسبت به ایران منتشر شود.


بیشتر بخوانید:

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه از سوی دشمن نهایت قساوت و خشونت را شاهد هستیم، گفت: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) زن، مرد، کودک، بزرگ، پیر و جوان ترور شدند و دشمن می‌خواهد با موج‌سواری بر اتفاقات رخ داده به نوعی رعب و وحشت را در کشور به وجود آورد. در حقیقت هدف از ایجاد رعب و وحشت تشدید نارضایتی در میان مردم است.

نتیجه عکس ترورها

حسینی تأکید کرد: با وجود اینکه حادثه تروریستی شاهچراغ همه ما را اندوهگین کرد اما تجربه نشان داده چنین عملیات‌ها و رفتارهایی نتیجه عکس به همراه دارد و هیچ‌گاه ترورکنندگان و جنایت‌کاران از آن نفع نبرده و نمی‌برند و به تعبیر امام راحل خون بر شمشیر پیروز است.

وی گفت: شهادت هم‌وطنان ما در حرم شاهچراغ تأثیرات بسیاری به دنبال دارد، زیرا انگیزه مردم در برخورد با تروریسم بیشتر خواهد شد و کسانی که انتقاداتی دارند باید با مشاهده چنین خشونت‌هایی صف خود را از خشونت‌طلبان جدا کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این مطلب که معترضان واقعی علاقه‌ای به ایجاد ناامنی در کشور ندارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه آشوب‌زده، سرزمین باثبات محسوب می‌شود، ولی دشمن که از اقدام نظامی علیه مردم ایران ناامید شده همواره می‌خواهد این ثبات و آرامش را از ما بگیرد و از شیوه‌های براندازانه نرم، ترویج نافرمانی مدنی و هجمه رسانه‌ای نهایت بهره را خواهند برد و اگر از این ها نتیجه کافی نگرفت با ترورهای کور ناآرامی ایجاد میکند.

ضرورت انجام روشنگری

حسینی به ضرورت روشنگری افکار عمومی اشاره کرد و گفت: با روشنگری نیات پلید دشمن برای مردم روشن خواهد شد و اینکه مردم خواهند دانست دشمن با دخالت و تحریف اعتراضات مردم، اعتراض را به اغتشاش تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از سفارت‌خانه‌ها در کشور با آشوبگران همراهی می‌کردند و حتی نسبت به هجمه و حملاتی که به سفارت ایران در بعضی از کشورهای اروپایی صورت می‌پذیرفت واکنشی نشان نمی‌دادند.

آثار زیان‌بار تداوم اغتشاش

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روز جمعه شاهد بودیم که میلیون‌ها ایرانی در محکومیت اغتشاشات اخیر و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به خیابان‌ها آمدند اما دشمن این راهپیمایی را اصلاً پوشش رسانه‌ای نداد چرا که می‌خواهد تصویری خشن و بی‌ثبات از ایران به نمایش بگذارد.

حسینی بیان کرد: بین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) و اغتشاشات اخیر رابطه وجود دارد و این دو اصلاً از هم جدا نیستند و سرنخ داعش در اختیار آمریکایی‌هاست و آنها داعش را هدایت می‌کنند.

وی گفت: دشمن تداوم اغتشاشات در کشور را به نفع خود می‌بیند، زیرا با تداوم اغتشاشات نیروهای امنیتی خسته خواهند شد، اقتصاد بیشتر آسیب خواهد دید و در نهایت انسجام ملی متزلزل می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور معتقد است که تداوم اغتشاشات، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور را از بین می‌برد و به مباحثی مانند توریسم و جایگاه بین‌المللی ایران آسیب وارد می‌کند.

حسینی در پایان تصریح کرد: حرکت در مسیر رو به جلو و سازنده‌ در کشور آغاز شده که دشمن تاب دیدن آن را ندارد. آنها با دمیدن بر این اغتشاشات به دنبال توقف ملت ایران هستند، اما بی‌تردید اراده مردم قوی‌تر از شیطنت‌های آنهاست و کشور در مسیر توسعه و سربلندی به حرکت پرشتاب خود ادامه خواهد داد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha