فعالیت مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل بیت‌الاحزان در 5 استان
کد خبر: 4095375
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

فعالیت مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل بیت‌الاحزان در 5 استان

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان دو سال متوالی است که مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را در پنج استان اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، فارس و قم اجرا کرده است.

قرآنبه گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برای دومین سال تحصیلی‌ای است که مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل را برای دانش‌آموزان متوسطه اول در پنج استان اجرا کرده است.

دانش‌آموزان پایه هفتم به شرط آشنایی با روخوانی و روان‌خوانی، برخورداری از سلامتی کامل، داشتن معدل خوب از پایه ششم و تعهد مبنی بر اجرای طرح در طول سال تحصیلی و تعطیلات تابستان، می‌توانند در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند.

پس از ثبت‌نام از دانش‌آموزان مصاحبه و آزمون ورودی اخذ شده و سپس در دوره آزمایشی شرکت کرده و پس از شناسایی توانمندی و کسب موفقیت در آزمون پایانی به دوره اصلی سه ساله راه پیدا می‌کنند.

بنابر گفته حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر بیت‌الاحزان «مؤسسه از سال گذشته و به منظور رفع دغدغه اولیایی که نگران دوری فرزندان و یا مرخصی یکساله فرزندان از تحصیل بودند، اقدام به راه‌اندازی مدارس مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل در استان‌های اصفهان در شهر اصفهان، آذربایجان شرقی شهر تبریز، آذربایجان غربی در شهر تکاب، فارس در شهرستان‌ها استهبان، جهرم، داراب، زرین دشت، شیراز، فسا و نی‌ریز و در قم کرده است».

وی ادامه داد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مدرسه (در سال تحصیلی گذشته) نشان دادند حفظ قرآن موجب تقویت حافظه آنها در فراگیری دروس و اشتیاق مضاعف آن‌ها نسبت به درس، قبولی با نمرات خوب و عالی در آزمون‌ها و به کارگیری آموزه‌های قرآنی در منش فردی و زندگی اجتماعی شده است.

یادآور می‌شود، 12 مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل ویژه دختران و 3مرکز ویژه پسران است. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه آیین‌نامه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی https://beytolahzan.ir بخش مدارس حفظ همراه با تحصیل مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha