آزادی مدنظر غرب، عین اسارت است
کد خبر: 4095269
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

آزادی مدنظر غرب، عین اسارت است

امام جمعه سلطانیه گفت: اسلام با طلوع خود به زن، زندگی و آزادی داد و البته آزادی مدنظر غرب، عین اسارت است.

امام جمعه سلطانیه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الا‌سلام عمران حسینی‌نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه ظهر امروز ۷ آبان در همایش یک روزه خودمراقبتی و بهداشت روان که در سالن علامه حلی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در آموزه‌های قرآنی به مسئله بهداشت تاکید فراوانی شده است، اظهار کرد: بهداشت جسم و بهداشت روان از دستورات اسلام است.

وی با بیان اینکه طهارت به عنوان مهم‌ترین عامل و بستر سلامت جسم است و اگر هر مسلمانی در شبانه روز پنج بار نماز به جای آورد و هر نماز هم نیازمند شست‌وشو است و در فقه به آن وضو می‌گویند، گفت: وضو هم جسم و روح را طراوت و نشاط می‌بخشد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دین اسلام در مورد بهداشت دهان، تعذیه و خواب و ... دستوراتی دارد، تاکید کرد: یکی از صریح‌ترین آموزه‌های اسلام در این مورد این است که در قرآن آمده است نظافت از ایمان است.

حسینی‌نسب به اهمیت بهداشت روان اشاره کرد و با بیان اینکه واجبات و محرمات که در دین اسلام تشریع شده برای خودمراقبتی و بهداشت روان است، افزود: تقوا که مورد تاکید قرآن است، بهترین معادل اخلاقی برای خودمراقبتی است.

وی با اشاره به هجمه‌ها علیه حجاب و با بیان اینکه حجاب یک نوع خودمراقبتی است و این دین اسلام بود که با طلوع خود به زن، زندگی و آزادی داد، خاطرنشان کرد: آزادی که مدنظر غرب برای زن است، برهنگی و بی‌بندباری بوده و این عین اسارت است.

انتهای پیام
captcha