هدف از حادثه شاهچراغ(ع) آسیب به فرهنگ ایران اسلامی بود
کد خبر: 4095120
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
حجت‌الاسلام رصاف:

هدف از حادثه شاهچراغ(ع) آسیب به فرهنگ ایران اسلامی بود

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) چندین هدف داشت گفت: هدف اول، آسیب به امنیت و فرهنگ و بعد از آن ایجاد شکاف و شقاق بین مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قمحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: این حادثه تروریستی قلب هر انسان آزاده‌ای را آتش زد.

وی ادامه داد: دشمنان چون امنیت را مهم‌ترین نقطه قوت نظام ارزیابی کردند در این حادثه تروریستی همین نقطه قوت را مورد هدف قرار داده‌اند.

رصاف با تأکید بر اینکه هدف اصلی این است که به امنیت ما آسیب بزنند، افزود: هدف این است که با این اقدامات کور، محیطی در کشور ایجاد کنند که انسان به سادگی نتواند در اجتماع، اماکن زیارتی، نمازهای جماعت و اماکن فرهنگی حاضر شود بنابراین هدف اول، امنیت و پس از آن، آسیب به فرهنگ و بعد از آن، ایجاد شکاف و شقاق بین مردم است اما باید بدانند که این خواب‌ها خواب‌های آشفته است. هیچ کشوری به ویژه کشور ما با امنیت خود شوخی ندارد و در این خصوص کشور بارها اثبات کرده است که محکم می‌ایستد و مردم هم در این مسئله، یکدست و یکپارچه هستند و به شدت مطالبه دارند.

مسئولان کار فوری، جدی و عمیق انجام دهند

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه درباره این حادثه نیز مطالبه جدی این است که با ریشه‌های اصلی، اقدامات جدی صورت بگیرد و مردم را خوشحال کنند، ادامه داد: مسئولان در این خصوص واقعاً باید کار فوری، جدی و عمیق انجام دهند.

وی با تصریح اینکه این حادثه، مقدمات و زمینه‌هایی داشت، اظهار کرد: اینکه دشمن طمع می‌کند که وارد شود و این اقدام را انجام دهد، عواملی نقش کلیدی داشتند؛ اینکه عده‌ای در خارج از کشور به اسم ایران و ایرانی و دفاع از مردم، دشمنان را برای تحریم بیشتر برای کشورشان در فشار قرار دهند و دشمنان ما را تحریک بیشتری کنند تا فشار بیشتری بیاورند، این بسیار عجیب است و نشان دادند دوست ملت ایران نیستند. این عده قلیلی که خودشان را نماینده ایرانیان خارج از کشور می‌دانند که واقعاً این‌طور هم نیست، نشان دادند که وفادار به ملتشان نیستند و در داخل، جوانان عزیز ما باید بدانند نتیجه اقداماتی که خائنان و آشوبگران انجام دادند، اقدامات تروریستی می‌شود.

رصاف افزود: این اقدام تروریستی، نتیجه اعتراض‌هایی است که خط قرمزها را رعایت نمی‌کند و دشمن به طمع وا داشته می‌شود لذا مردم، جوانان دانشجو و پدر و مادرها باید مواظب باشند این امنیتی که به برکت خون‌های شهدا به دست آمده، ارزان به دست نیامده است؛ این امنیت را باید پاس بداریم. بزرگترین نعمت که نعمت مجهولی بر ماست و تا اتفاقی نیفتد انسان قدرش را نمی‌داد، امنیت است؛ این امنیت، از نعمت‌های بزرگ الهی است و باید قدردان نظام و شهدا باشیم که این را ایجاد کرد لذا همه مواظب باشند.

راه نقد صحیح باز است

وی با اشاره به اهمیت باز بودن راه انتقاد صحیح یادآور شد: راه گفت‌وگو و نقد صحیح باز است اما باید مواظب بود که انسان با دشمن، مخرج مشترک پیدا نکند و مواظب بود که دشمن طمع پیدا نکند وگرنه همه این نقدها برای آن است که انسان، زندگی بهتری را داشته باشد و اگر قرار باشد که امنیت در زندگی نباشد که این، عقب‌گرد است بنابراین باید راه درست را انتخاب کنیم خصوصاً دانشجویان عزیز ما مواظب باشند عده‌ای نفوذ نکنند و با تحریک احساسات، زمینه اغتشاش را ایجاد کنند.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم  تأکید کرد: اغتشاش به هیچ‌وجه از هیچ‌کس پذیرفته نیست، نظام هم تعارف نمی‌کند و نباید کند زیرا نتیجه آن، اقدامات تروریستی می‌شود که بسیار وحشتناک است، وقتی کودکی، پدر، مادر و برادر خود را از دست می‌دهد چه گناهی کرده است؟ چرا باید عده‌ای زمینه چنین اقداماتی را فراهم کنند لذا همه به فرمایش مقام معظم رهبری ید واحده شویم، هر کسی در حد توان تلاش کند برای اینکه فضا را آرام کنیم و نقدها را به صورت دقیق جواب دهیم و اشکالاتی که وارد است به مسئولان به صورت دقیق انتقال دهیم و مطالبه داشته باشیم.

رصاف در پایان گفت: مسئولان نیز آنچه نقد درست مردم است با گوش جان بشنوند و دنبال کنند و به مردم گزارش دهند تا این وحدت ما که رمز موفقیتمان در طول این سال‌ها بوده است همواره این موفقیت را برای ما استقرار ببخشد.

انتهای پیام
captcha