راهگشایی اخلاق اسلامی در حوزه‌های شهری
کد خبر: 4095063
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

راهگشایی اخلاق اسلامی در حوزه‌های شهری

شهردار شیراز با بیان اینکه یکی از کارکردهای ارزنده ائمه جمعه ارتقای فرهنگ عمومی است و در این حوزه آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌ وجود دارد، گفت: اخلاق اسلامی در بسیاری از حوزه‌های شهری راهگشا است.

دیدار شهردار شیراز با امام جمعه شهرک‌های غرببه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 6 آبان در دیدار با امام جمعه شهرک‌های شمال‌غرب شیراز با تأکید بر اینکه باید به ظرفیت‌ها نگاه ویژه‌ای داشت، گفت: یکی از کارکردهای ارزنده ائمه جمعه ارتقای فرهنگ عمومی است و در این حوزه آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی در بسیاری از حوزه‌های شهری راهگشا است، بیان کرد: بیانات ائمه جمعه در بسیاری از زمینه‌های فرهنگ‌سازی که در حوزه مدیریت شهری قرار می‌گیرد همواره راهگشا بوده و از هزینه ‌ای تحمیل شده به شهر و شهروندان می‌کاهد.

اسدی با تشریح این موضوع گفت: در پرتو آموزه‌های دینی و با رهنمودهای ائمه جمعه و جماعات می‌توان فرهنگ رانندگی، پاکسازی و تنظیف شهر، آپارتمان نشینی، پرداخت عوارض و در نهایت مسئولیت پذیری اقدامات موثری را انجام داد.

شهردار کلان‌شهر شیراز نوید گسترش زیرساخت‌های شهری در محور شمال‌غرب شیراز را داد و افزود: انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد و به موازات آن‌ها اقدامات ارزنده‌ای هم در حوزه ایمن‌سازی برای مقابله با سیلاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه از شهرداران مناطق درخواست می‌شود تا همکاری بیشتری با امامت جمعه شهرک‌های شمال‌غرب شیراز داشته باشند، گفت: بخشی از فرهنگسرای حکمت برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی اختصاص داده خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز فانوس راه فعالیت مدیران شهری است افزود: طرح‌های فرهنگی با مشورت نهادهای فرهنگی و ارزشی تدوین خواهند شد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام محسن روحانی، امام جمعه شهرک‌های شمال‌غرب شیراز خواستار نگاه ویژه شهرداری این کلانشهر به محور شمال‌غربی در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی شد و گفت: در دیدارهای پیشین بارها به مشکلات این منطقه اشاره کردیم و آشنایی شهردار شیراز با چالش‌هایی که اهالی شریف محور شمال‌غربی با آنها روبرو هستند، یک امتیاز مثبت برشمرده می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل موقعیت مرغوب جغرافیایی، بافت جمعیتی در این منطقه فشرده است و تراکم و ساخت و سازها سیر صعودی می‌پیماید. به همین دلیل در حوزه های عمرانی و فرهنگی نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی شهردار شیراز هستیم.

امام جمعه شهرک‌های غرب شیراز خواستار هم‌افزایی معاونت فرهنگی و شهرداری‌های مناطق ۶ و ۱۰ در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی شد و افزود: فعالیت ائمه جمعه نیازمند اختصاص زیرساخت‌های لازم برای فرهنگسازی است که در محور شمال‌غربی این امکانات کمتر وجود دارد.

انتهای پیام
captcha