خروش مردم فارس در محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4095040
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

خروش مردم فارس در محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع)

همزمان با سراسر کشور، تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم در محکومیت جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در تمام نقاط استان فارس برگزار شد.

تظاهرات مردم شیراز، محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم در محکومیت جنایت تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ظهر امروز، 6 آبان بعد از اقامه نماز جمعه در تمام نقاط استان فارس برگزار شد.

این مراسم در شیراز از مصلی نماز جمعه شیراز واقع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شده و به سمت بست شهید آیت‌الله دستغیب ادامه داشت.

در این مراسم اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان و جوان و میانسال از هر طیف و قشری حضور داشتند و همگی فریاد اعتراض‌آمیز خود را درباره جنایت تروریست‌ها و اغتشاشاگران به گوش مردم دنیا رساندند.

حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، چلچراغ شیراز، مأمن، پناهگاه و ملجأ مردم شیراز و استان فارس و بلکه جنوب کشور است به همین دلیل وقوع چنین جنایتی قلب تمام مردم این خطه را به درد آورده است.

رضا کریمی، دانش‌آموز پایه دهم که همراه با پدرش در این راهپیمایی در محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شرکت کرده است، به خبرنگار ایکنا گفت: در این حادثه علاوه بر مرد و زن و کودک، ۲ دانش‌آموز دهم و یازدهمی هم به شهادت رسیده‌اند و یکی از آنها پدر و مادرش هم شهید شده است و این درد جان‌فزایی برای ماست.

وی افزود: اینکه به نمازگزاران آن هم در یک مکان مقدس مانند حرم مطهر به صورت مسلحانه حمله شود، چیزی جز وحشی‌گری نیست و امروز این جمعیت فراوانی که به نماز جمعه شیراز و متعاقب آن تجمع و راهپیمایی آمده‌اند، انزجار خود را از این اقدامات ددمنش به وضوح اعلام می‌کنند.

این دانش‌آموز شیرازی تأکید کرد: دشمن فکر کرده است که در شرایط کنونی و یا به خیالش ضعف امنیتی می‌تواند، به مرز و بوم و مردم ما حمله کرده و رعب ایجاد کند اما مردم ما از دانش‌آموز تا جوان و بزرگسال هوشیار هستند و اینکه ۲ دانش‌آموز نمازگزار در این حادثه شهید شده‌اند نشان از ایمان و دیانت قوی نسل نوجوان ماست که در حرم شاهچراغ (ع) آن هم در کنار خانواده‌شان به اقامه نماز مشغول بوده‌اند و دشمن بداند ما فریبش را نمی‌خوریم و نمی‌تواند با دروغ‌ها و عنادش به اعتقادات اسلامی و ایرانی اصیل ملت ما ضربه بزند.

قدر امنیت را بدانیم

معصومه سلاحی، بانوی 50 ساله که با دختر ۱۵ ساله خود در این مراسم حضور یافته است نیز به خبرنگار ایکنا گفت: حجاب و عفاف و دینداری مردم ما همواره موجب خشم دشمنانی بوده است که پس از انقلاب تاکنون همواره به بهانه‌های مختلف سعی کرده‌اند به آن هجمه کنند و امروز به بهانه‌های آزادی، حجاب را نشانه گرفته و برخی هم دانسته و ندانسته وارد بازی دشمن شده است.

وی افزود: آنها که در خیابان‌ها به اغتشاش می‌پردازند و فکر می‌کنند با ایجاد ناامنی، نتیجه خوبی در انتظارشان است، خوب است نگاهی به فاجعه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد بیندازند و ببینند هنوز که امنیت ما خدشه‌ای ندارد، دشمن چطور به راحتی به خود اجازه داده به سوی زائران و نمازگزاران شلیک کند و آنها را به شهادت برساند.

این بانوی خانه‌دار اظهار کرد: نباید اگر مشکل و موضوع و خواسته‌ای وجود دارد با زیر سؤال بردن باورها و اعتقادات جامعه برای حل آنها اقدام کرد، زیرا نتیجه‌اش این می‌شود که دسیسه دشمن به ایجاد ناامنی و کشتن بی‌گناهان در اماکن مقدس منتهی می‌شود و باید هوشیار باشیم و قدر امنیت را بدانیم.

دشمن نمی‌تواند به دیانت ملت ایران خدشه وارد کند

فاطمه رضایی، بانوی 25 ساله و از خدام حرم مطهر شاهچراغ(ع) است که در زمان وقوع حادثه در حرم حضور داشته است و در این راهپیمایی به خبرنگار ایکنا گفت: این اوج گستاخی و عناد دشمن است که به خود اجازه می‌دهد این چنین به سومین حرم اهل بیت(ع) حمله کند و از کودک ۲ ساله تا دانش آموز و مرد و زن را به شهادت برسانند.

وی تصریح کرد: خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شدت این اقدام غیرانسانی و وحشیگرانه را محکوم می‌کنیم و فریاد می‌زنیم تا تمام دنیا بداند، نمی‌توانید به دیانت و دین‌داری ما خدشه وارد کنید و یا با راه‌اندازی جنگ رسانه و استفاده از عده‌ای فریب خورده تصور کنید می‌توانید به مقدسات ما توهین کنید و یا امنیت ما را به خطر بیندازید.

فاطمه تأکید کرد: اینکه در مقابل اغتشاشات فکر کنند نیروی انتظامی برای تأمین امنیت جامعه کم می‌آورد، اشتباه و خیال خام عده‌ای بیش نیست و چه بسیارند که دین و دینداری را بر جان خود هم اولویت داده و می‌دهند که مصداق این کار، خون شهدایی است که از جان و مال خود گذشتند تا ما سربلند و ایمن باشیم و یک وجب از خاک دشمن را به بیگانه ندادند.

امنیت ما در دین و حجاب و عفاف است

هاشم زارع، مرد جوانی که همراه با دختر سه ساله خود در این راهپیمایی حضور یافته هم به خبرنگار ایکنا گفت: امنیت ما در دین و حجاب و عفاف است و اینکه به بهانه مشکلات اقتصادی و .... بخواهیم به ترویج بی‌حجابی در جامعه بپردازیم، نتیجه‌اش دست درازی گروهک‌ها و دشمنان به امنیت روزانه زندگی ما می‌شود و حوادث خونینی مانند حادثه تروریستی در حرم حضرت احمدبن موسی (ع) رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: تقدس حرمین مطهر را وقتی زیر سؤال می‌برند یعنی می‌خواهند به ما بگویند کاری می‌کنیم که به دین شما حمله کنیم چون می‌دانند اعتقاد دینی راسخ ما بوده که طی این ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اجازه نداده است دست دشمن به خاک و ارزش‌های کشور ما برسد و امروز دشمن تصور کرده می‌تواند از برخی مسائل کشور ما سوءاستفاده کند تا اقدامات تکفیری انجام دهد غافل از اینکه مسئولان و دستگاه‌های ما در موضوع امنیت یک قدم هم عقب نرفته و با کسی تعارف ندارند.

خون بی‌گناهان دامن‌گیر خواهد بود

خدانظر هاشم‌زاده پیرمردی که از شهرستان سپیدان با دامادش در این راهپیمایی شرکت کرده است نیز به خبرنگار ایکنا گفت: این خون‌ها که ریخته شده است دامن این وحشی‌ها را می‌گیرد و از مسئولان می‌خواهیم جواب قاطع به این اقدام تروریستی وحشیانه بدهند.

وی اظهار کرد: ما برای حفظ این انقلاب شهدای بسیاری داده‌ایم و این کار دشمن نمی‌تواند میان شیعه و سنی تفرقه بیندازد بلکه بار دیگر همه یکصدا فریاد اتحاد سرمی‌دهیم تا دشمن بداند مردم دیندار و انقلابی ما برای حفظ دین و کشور و امنیت خود یک قدم هم عقب نمی‌روند.

انتهای پیام
captcha