حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) سند مظلومیت ملت ایران است
کد خبر: 4095034
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) سند مظلومیت ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، این جنایت را سند مظلومیت ملت ایران دانست و بر ضرورت مقابله با ترویست‌ها تأکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، 6 آبان در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن ابراز اندوه از وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) فرموده‌اند: پیشه کردن صبر در مصیبت‌ها و ایستادگی در مقابل همه توطئه‌های شیاطین را توصیه می‌کنم.

وی با یادآوری اینکه 8 ربیع الثانی میلاد والد ماجد حضرت بقیةالله الاعظم(عج) را در پیش داریم، افزود: امام حسن عسکری(ع) مجموعه مردم را به خوبان، ابرار، نیکان و تبهکاران، ظالمان، اهل فجور و در یک کلمه بدها، تقسیم کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: وقتی اولاد آدم(ع) وارد این جهان می‌شود خود را در یکی از این دو دسته جا می‌دهد و بین این دو جریان همیشه یک دعوا بوده و اگر خوبان هم ‌نخواهند دعوا راه بیندازند بدها کوتاه نمی‌آیند، همانطور که هابیل به برادرِ ظالم گفت من هرگز به کشتن تو دست دراز نخواهم کرد که من از خدای جهانیان می‌ترسم، هابیلی‌ها هنوز هم همین حرف را تکرار می‌کنند و فرزندان عزیز ما که در گوشه گوشه این کشور شهید می‌شوند و مظلومانه‌ترین شکل آن در کنار مرقد حضرت احمدبن موسی (ع) رخ داد، نیز همین کار را می‌کنم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: صاحب عزای این مصیبت که موجب اندوه تمام مسلمانان ایران و جهان شده است، مردم شیراز در سومن حرم اهل بیت(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه 15 زائر در این حرم مطهر به دست عوامل دشمن و استکبار به شهادت رسیده‌اند، بیان کرد: مهاجم دست نشانده حتی به کودک و آن هم در آغوش مادرش رحم نکرد و آرتین کودک 5 سال که خودش دیده و می‌گوید خودم دیدم که به پدر و مادرم گلوله زدند، ما را یاد مظلومیت فرزندان و طفلان امام حسین(ع) می‌اندازد و این فاجعه در سومین حرم اهل بیت(ع) سند مظلومیت ملت ایران را بار دیگر رقم زده است.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه داعشی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و همه دشمنان ایران بدانند که منفورترین‌ نزد ملت ما هستند، افزود: این کار که در یک مکان مقدس به زائران و نمازگزاران هیچ رحمی نمی‌شود و قداست حرم مطهر را از بین می‌برید و زن و مرد و بچه را جلوی چشمان هم می‌کشید نشانه و دلیل اوج نفرت ما از شماست که رحم ندارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از همه چیز دردناک‌تر برای مردم شیراز همین است که به حرم اهل بیت(ع) در شهر ما این چنین و آن هم مسلح حمله کرده‌اید و در امن‌ترین مکان و مقدس‌ترین جا مردم بی‌گناه و حتی کودکان و دانش‌آموزان را به گلوله می‌بندید.

وی با بیان اینکه غیرت مردم شیراز به جوش آمده از اینکه به حرم اهل بیت(ع) حمله شده است، گفت: همه ما امروز از اینجا در نماز جمعه و از شهر شیراز، به مقام و ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) تسلیت یک‌صدا می‌گوییم و به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام می‌کنیم که ما ریشه این جنایت را شناخته‌ایم و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه امروز نماز جمعه از هفته‌های دیگر شلوغ‌تر برگزار شده است، اظهار کرد: این نشان دهنده آن است که مردم ما هرگز صحنه را خالی نخواهند کرد؛ استان فارس و شیراز 15 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است بار دیگر امروز هم با خون‌هایی که داده است پای اسلام ایستاده و استوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: برای تحقق جهاد تبیین باید بگوییم آنها که متوجه هستند و اهل فهم باشند، پای این مرز و بوم ایستاده‌اند و دشمن با این جنایت فقط خود را بی‌آبروتر کرده است اما ملت ما که همواره عاشق اهل بیت(ع) است به شکل اصیل پای آرمان‌ها و اهداف خود ایستادگی می‌کند.

امام جمعه شیراز در ادامه ضمن تقدیر از مدافعان امنیت و نیروی انتظامی بیان کرد: رفتار ساختارشکنان دشمنان نشانه کینه آن‌ها نسبت به ملت مسلمان ماست و از نیروهای امنیتی خواستار دنبال کردن این حادثه تروریستی در حرم مطهر هستیم و می‌خواهیم اجازه مخدوش شدن امنیت کشور به دست دشمنان را ندهند.

وی در پایان گفت: در استان فارس از هر کاری برای کمک به تأمین امنیت و مدافعان امنیت کشور کوتاهی نخواهیم کرد و خواستار این هستیم که از ورود و اقدامات عنادورزانه چهره‌های خبیث داعشی به کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha