پیش‌بینی مکانی برای تجمعات قانونی در شیراز
کد خبر: 4094464
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

پیش‌بینی مکانی برای تجمعات قانونی در شیراز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه تعیین قانونی محل تجمعات مردمی به گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بهتر در جامعه منجر می‌شود، گفت: در حال حاضر 6 نقطه در شهر شیراز برای محل تجمعات قانونی پیشنهاد شده که موضوع در حال بررسی است که امید داریم ظرف 2 هفته آینده محلی مشخص برای تجمعات قانونی در نظر گرفته شود.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 3 آبان‌ماه گفت: طبق اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمائی‌ها بدون حمل سلاح به شرط اینکه مخل مبانی اسلامی نباشد آزاد است و بر این اساس در شهریور 81 آئین‌نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم این موضوع در جلسات مختلف به بحث گذاشته شد و اراده جدی از اردیبهشت امسال در استانداری فارس برای تحقق این مسئله وجود داشت و اکنون این موضوع در شورای تأمین شهرستان شیراز که متولی صدور مجوز است در حال بررسی است که این مهم با مشورت با متولیان امنیت و گروه‌های سیاسی دنبال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهار کرد: در حال حاضر 6 نقطه در شهر شیراز برای محل تجمعات قانونی پیشنهاد شده که موضوع در حال بررسی است که امید داریم ظرف 2 هفته آینده محلی مشخص برای تجمعات قانونی در نظر گرفته شود.

محبی‌پور اظهار کرد: مزایای این طرح زیاد است ازجمله اینکه تکلیف تجمعات قانونی مشخص خواهد شد و فعالان عرصه‌های مختلف می‌توانند با ارتباط با دولت فضای گفتمانی و مطالبه‌گری خود را در سطح شهر شیراز به پیش ببرند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر و در گام اول تعیین مکان تجمعات قانونی در شیراز مشخص و در ادامه در صورت نیاز شورای تامین شهرستان‌های دیگر استان فارس این اختیار به شهرستان‌ها نیز داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha