عدالت‌محوری؛ مهم‌ترین ویژگی‌ برنامه‌های فرهنگی کردستان
کد خبر: 4094280
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

عدالت‌محوری؛ مهم‌ترین ویژگی‌ برنامه‌های فرهنگی کردستان

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی استان کردستان در هشتمین جشنواره مولودی‌خوانی وحدت و همدلی استان گفت: تمرکززدایی و عدالت‌محوری از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استان کردستان است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، دیروز، دوم آبان‌ماه در هشتمین جشنواره مولودی‌خوانی وحدت و و همدلی استان گفت: همه تلاش ما در دولت سیزدهم تمرکززدایی و عدالت‌محوری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در تمام نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته و شهرهای کوچک و روستاهای با جمعیت زیاد است.

وی افزود: برگزاری هشتمین جشنواره مولودی‌خوانی وحدت و همدلی استان کردستان که به مناسبت میلاد فخر کائنات حضرت محمد(ص) در شهر بلبان‌آباد شهرستان دهگلان ازجمله این برنامه‌هایی است که با گستره استانی در شهر کوچک و مردم علاقه‌مند به برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: لازم است همه نقاط شهری و روستای استان از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند این رویه که در همه شهرستان‌های استان دنبال می‌شود و موجب بهره‌مندی همه شهرهای کوچک و روستاهای با جمعیت زیاد در آینده نیز خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در هر شهرستان استان افزود: همه استان و مناطق دورافتاده این استان فرهنگی دارای هنرمندان توانمندی است که نیاز است همه این ظرفیت‌ها به مردم و سراسر کشور معرفی و عرضه شود، یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره‌های فرهنگی و هنری علاوه بر کشف استعدادهای فرهنگی و هنری، شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این مناطق است.

دریایی در پایان یادآور شد: مرحله دوم طرح آموزش رایگان هنر که یکی از طرح‌های موفق در این رابطه به شمار می رود در راستای تمرکززدایی و محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری در این عرصه بسیار مهم است.

انتهای پیام
captcha