راه‌اندازی مراکز تخصصی حفظ و تفسیر قرآن برای دانش‌آموزان
کد خبر: 4094264
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
شاهسونی خبر داد:

راه‌اندازی مراکز تخصصی حفظ و تفسیر قرآن برای دانش‌آموزان

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این مؤسسه با آموزش و پرورش از راه‌اندازی 10 مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تفسیر در فارس و قم برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به همکاری این مؤسسه با آموزش و پرورش گفت: در تابستان سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل آموزش و پرورش فارس به منظور اجرای طرح رحله در حضور وزیر به امضا رساندیم.

وی با بیان اینکه طرح ملی رحله برای دانش‌آموزان را از تابستان امسال آغاز کردیم، گفت: در سال تحصیلی جاری هم طرح رحله را به صورت غیرحضوری برای کسانی که در آن شرکت کرده‌اند ادامه خواهیم داد و هم مراکزی به عنوان مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تفسیر برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول راه‌اندازی کردیم.

شاهسونی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در این مراکز شرکت می‌کنند از شرکت در کلاس درس معاف هستند، گفت: امسال 10 مرکز در استان فارس و شهر مقدس قم راه‌اندازی کردیم که قریب 140 دانش‌آموز در این مراکز مشغول حفظ تخصصی قرآن هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما برای راه‌اندازی این مراکز در استان‌های دیگر برای سال آینده قطعاً وجود دارد، گفت: به یاری خدا در آینده این طرح موفق‌ترین طرح قرآنی ما خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تفسیر برای همه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول یعنی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم اجرا می‌شود که این طرح از سال هفتم آغاز می‌شود و دانش‌آموزان به جای اینکه به مدرسه بروند به مؤسسه قرآنی می‌روند و در آنجا هم حفظ قرآن به آنان آموزش داده می‌شود و هم درس‌های مدرسه‌شان و در آخر سال تنها در امتحانات پایانی شرکت می‌کنند.

شاهسونی با بیان اینکه به صورت متوسط قرآن‌آموزان طرح مذکور در هر سال 10 جزء را حفظ می‌کنند که طی سال مقطع متوسطه اول موفق به حفظ کل قرآن خواهند شد، گفت: به یاری خدا برای گسترش این طرح در نقاط مختلف کشور در سال آینده حرکت جدی‌تری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha