آماده ارائه زیرساخت‌ها برای حمایت از موقوفات مورد نیاز مردم هستیم
کد خبر: 4094236
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
استاندار فارس:

آماده ارائه زیرساخت‌ها برای حمایت از موقوفات مورد نیاز مردم هستیم

استاندار فارس با اشاره به ورود اوقاف برای رفع نیازمندی‌های مردم متناسب با نیاز روز گفت: آماده ارائه زیرساخت‌ها در هر زمینه‌ای که می‌توان موقوفات را برای رفع نیازمندی‌های مردم هدایت کرد، هستیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امشب، دوم آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی تخصصی پرتودهی که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در هتل شیراز برگزار شد، گفت: بحمد الهی امروز جلساتی متشکل از دانشگاهیان، سازمان‎های دولتی و بخش خصوصی در شیراز برگزار شد تا هم‌افزایی برای ایجاد مرکز پرتودهی در شیراز ایجاد شود.

وی با اشاره به حمایت سازمان اوقاف برای احداث این مرکز در شیراز اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه مسیر جدیدی را با توجه به نیات اصلی واقفین آغاز کرده است که این امر، نشان از پویایی فقه شیعی دارد؛ این اقدام، همان کاری است که امام راحل برای حل مشکلات جامعه با استفاده از احکام ثانوی می‌کردند و امروز هم اوقاف در این مسیر قرار گرفته است.

ایمانیه اظهار کرد: سال گذشته از محل موقوفات کارخانه تولید پروتز در شیراز راه‌اندازی شد و امروز هم کلنگ‌زنی مرکز پرتودهی در شیراز از محل موقوفات انجام شد و امیدواریم چنین طرح‌هایی در استان فارس افزایش یابد.

استاندار فارس با بیان اینکه آماده ارائه زیرساخت‌ها در هر زمینه‌ای که می‌توان موقوفات را برای رفع نیازمندی‌های مردم هدایت کرد، هستیم، گفت: سازمان انرژی اتمی دو رویکرد را مدنظر قرار داده است که یکی از آن‌ها تنوع‌بخشی استفاده از انرژی اتمی است که طی یک سال گذشته این تنوع‌بخشی‌ها تا حدود زیادی نهادینه و حتی به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: نکته دوم، این است که سازمان انرژی اتمی با استفاده از خلاقیتی که در زمینه‌های مختلف انجام داده است، آرام آرام تولیدات داخلی را با توجه نیازمندی‌ها افزایش می‌دهد که این‌ها مایه خیر و برکت برای کشور هستند.

ایمانیه با اشاره به راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز برای مرکز پرتودهی شیراز که متشکل از دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و بخش خصوصی است، گفت: در این هیئت 30 نفر از اساتید، دانشجویان دکترا و فوق لیسانس حضور دارند تا تصمیماتی مبتنی بر فکر و هم‌اندیشی متناسب با وضعیت روز گرفته شود.

استاندار فارس با یادآوری اینکه برای احداث این مرکز سازمان اوقاف، سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری و سازمان انرژی اتمی همکاری می‌کنند، گفت: یکی از بهترین برکات این کار ایجاد امید برای جوانان کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی هسته‌ای گفت: کسانی که ما را از داشتن انرژی هسته‌ای منع می‌کنند، خودشان به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال 25 درصد مصرف برق اروپا از این انرژی تأمین می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه انرژی هسته‌ای برای رفع مشکلات بهداشتی و سلامتی و درمانی کاربرد دارد، گفت: فواید انرژی هسته‌ای بسیار زیاد است لذا بنا داریم با حمایت اوقاف و سازمان انرژی اتمی، فارس را تبدیل به سایت جامع هسته‌ای کشور کنیم.

انتهای پیام
captcha