تحقق عدالت اجتماعی از مطالبات اصلی مردم است
کد خبر: 4093930
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

تحقق عدالت اجتماعی از مطالبات اصلی مردم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، یکی از مطالبات اصلی مردم را تحقق عدالت اجتماعی و اصلاح ساختارهای ناکارآمد اداری دانست.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، یکم آبان در کارگروه فرهنگی سلامت زنان خانواده این استان با اشاره به فرآیند تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی در فارس و اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن این سند، گفت: در حال حاضر توانسته‌ایم با تلاشی که در یک یا دو سال گذشته در استان انجام شده است، شاهد بازدهی و خروجی خوبی از تدوین سند و پایش اولیه در استان فارس باشیم.

وی ادامه داد: با پایش اولیه‌ مشخص شده که در چه جاهایی مشکل وجود دارد و در چه جاهایی کم‌کاری شده و در چه بخش‌هایی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است و در نهایت چقدر زمان باید به حل هر مسئله که در این سند مطرح شده اختصاص یابد.

قانعی با اشاره به معطوف شدن تلاش‌ها برای انجام اقدامی علمی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فارس با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: پایش فرهنگی استان در این دبیرخانه انجام شده است و با اقدامات اصلاحی  در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی سال ۱۴۰۲ با قدرت بیشتری در مسیر پیشبرد اهداف این سند حرکت خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس به سهم دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن سند نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۳۶ دستگاه برای اجرای این سند تعریف شده بود که همه این دستگاه‌ها برنامه‌های خود را طبق سند به دبیرخانه ارسال کردند.

وی اضافه کرد: برنامه دستگاه‌ها طی ۶ ماه گذشته به دبیرخانه ارسال و در حال حاضر نتایج پایش برنامه‌ها آماده شده است که بر اساس این نتایج می‌توانیم بگوییم که هر دستگاه چه سهمی را در اجرایی سازی نقشه مهندسی فرهنگی به عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: ما سهم دستگاه‌ها را در اجرایی کردن سند و نقش آن‌ها را در برطرف کردن مشکلات بر اساس اقتضائات امروز جامعه و نکاتی که در سند لحاظ شده مشخص می‌کنیم. در واقع با در نظر گرفتن پیمایش اولیه‌ای که نقطه صفر و آغاز سند را تعریف می‌کند، سهم هر دستگاه را در برطرف کردن مسائل شناسایی شده، مشخص خواهیم کرد.

قانعی، یکی از مطالبات اصلی مردم را تحقق عدالت اجتماعی و اصلاح ساختارهای ناکارآمد اداری دانست و گفت: همه دستگاه‌ها، کارشناسان ویژه اجرایی شدن سند را معرفی کردند و با بهره‌گیری از تجارب این کارشناسان توانسته‌ایم وظیفه و سهم هر دستگاه را در برخی موضوعات کمتر یا بیشتر در نظر بگیریم. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بر ضرورت تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن سند تأکید کرد و افزود: مجموع برآورد هزینه دستگاه‌ها ۶۰ میلیارد تومان است که سهم هر دستگاه در برآورد اولیه مشخص شده است.

وی خواستار حمایت مالی از اجرایی شدن این سند شد و گفت: ما از کارگروه اجتماعی فرهنگی یک مصوبه می‌خواهیم که این مصوبه مبلغ اختصاصی استان به سند است، البته این مبلغ باید فارغ از بودجه‌های جاری که دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی هزینه می‌کنند به سند اختصاص یابد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ما به واسطه این مصوبه و صورتجلسه‌ای که به تهران ارسال می‌کنیم، سهم استان را اعلام می‌کنیم تا سهم ملی نیز اختصاص یابد.

قانعی اظهار کرد: اگر امسال ریل‌گذاری مناسب انجام نشود اجرایی شدن این نقشه در سال‌های آینده نیز با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. لذا ضروری است که بودجه‌ای برای هر چه بهتر اجرایی شدن این سند تخصیص یابد.

انتهای پیام
captcha