اختصاص 10 میلیارد تومان به نقشه مهندسی فرهنگی در فارس
کد خبر: 4093926
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

اختصاص 10 میلیارد تومان به نقشه مهندسی فرهنگی در فارس

استاندار فارس از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در این استان خبر داد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، اول آبان‌ماه در کارگروه فرهنگی سلامت زنان خانواده اظهار این استان با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان گفت: متأسفانه در کشور با این مسئله مواجه هستیم که سندی تدوین می‌شود اما اجرا نمی‌شود اما امیدواریم بتوانیم با تدابیر اتخاذ شده و هدایت امام جمعه شیراز برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی به مصوبات این جلسه اشاره و اضافه کرد: هر سازمان از ۳۶ سازمانی که برنامه‌های خود را برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی ارایه دادند باید آن برشی را که مربوط به همان سازمان است با بودجه‌های خود اجرا کند. ما هم به عنوان کمک بودجه‌ای را به تحقق این امر اختصاص دهیم.

ایمانیه با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان بودجه توسط استان برای کمک به اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم ۲۰ میلیارد تومان هم از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پیشبرد اهدافمان در این عرصه اختصاص یابد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه هدف از اجرای سند مهندسی فرهنگی، این است که مدیریت استان فرهنگ محور باشد، این سند را دارای 5 هدف اصلی دانست.

وی ادامه داد: حاکم شدن سبک زندگی اسلامی ایرانی در نهاد خانواده، ضعیف کردن قوم‌گرایی و رسیدن به وحدت ملی، جهادی شدن مدیریت و ساختارهای اداری، ساماندهی بی‌عدالتی اقتصادی و اجتماعی و انسجام جبهه فراگیر انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از مهم‌ترین اهداف برای اجرایی شدن این سند در استان فارس است.

انتهای پیام
captcha