توسعه فرهنگ میزبانی در مشهد تداوم یابد
کد خبر: 4093784
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

توسعه فرهنگ میزبانی در مشهد تداوم یابد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی‌‌ گفت: امیدوارم اقدامات در راستای توسعه فرهنگ میزبانی که مردم شهر مشهد با آن عجین هستند، تداوم یابد.

خادمان حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی،‌‌ در مراسم تقدیر از خدمت‌گزاران اربعین حسینی و دهه آخر صفر شهرداری مشهد، اظهار کرد: در مشهد پس از دو سال فضایی ایجاد شد که مردم، امروز درب خانه‌های خود را به روی زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) باز و قدوم زائران را توتیای چشم خود کردند.

وی افزود: جوانان و طلبه‌ها شب و روز به دنبال زائران پیاده بودند تا آنان را به منازل، مساجد و تکیه‌ها برسانند که این اقدام بزرگترین سرمایه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس‌‌ شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم فرهنگ میزبانی که مردم شهر مشهد با گوشت، پوست و استخوان با آن عجین هستند، تداوم پیدا کند. از شهرداری مشهد و شورای شهر نیز بابت اقدامات انجام شده در اربعین و دهه پایانی صفر تشکر می‌کنم.

سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: همکارانم در شهرداری مشهد موجب افتخار مشهد و ایران شدند و از زحمات تمامی آنان تقدیر و تشکر می‌کنم. این عزیزان در دهه پایانی ماه صفر سنگ تمام گذاشته و مردم مشهد را در برابر خیل عظیم زائران روسفید کردند.

شهردار مشهد بیان کرد: زمانی که مردم درهای منازل خود را به روی زائران باز کردند، نشان دادند که همه شرافت، زندگی و آبروی ما برای زائر امام رضا(ع) است.

همچنین حسین باغ‌گلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: از شهروندان مشهدی که کریمانه از میهمانان علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پذیرایی کردند تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی آنان نبود، این میزبانی به شایستگی رقم نمی‌خورد.

وی افزود: همچنین از تمامی همکاران خود در شهرداری مشهد تشکر می‌کنم، چرا که اگر همت و همراهی شما نبود، میزبانی خوبی صورت نمی‌گرفت.

عزیمت کاروان هزار نفره شهرداری مشهد به عراق در ایام اربعین

در ادامه این مراسم نیز محمدرضا مؤمنی، رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد اظهار کرد: سال گذشته که برای خدمت به مشهد آمدم بسیار خوشحال شدم که قرار است خادم زائران امام هشتم(ع) شوم و هنگام اربعین نیز از خدمت به زائران امام حسین(ع) بر خود بالیدم.

وی افزود: امسال اربعین با کاروانی بالغ بر هزار نفر از همکاران شامل ۵۵۰ پاکبان، ۳۵۰ راننده اتوبوس و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر ازطیف فرهنگی به سمت عراق عزیمت کرد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد بیان کرد: خوشبختانه در این سفر، منیت و بخشی‌نگری وجود نداشت و همکاری تنگاتنگی میان همکاران نجف، سازمان حج و زیارت و سرکنسول‌گری نجف وجود داشت. پاکبان‌های هر روز صبح با انرژی در هوای بسیار گرم مشغول خدمت می‌شدند و در هنگام برگشت نیز هیچگونه خستگی در چهره آنان دیده نمی‌شد.

گسترش کمی و کیفی خدمات در اربعین و دهه پایانی صفر

در بخش دیگری از این مراسم نیز ابراهیم علیزاده، عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امسال تلاش بر این شد جنس خدمت از بُعد کمی و کیفی گسترش بیشتری داشته باشد که خوشبختانه محقق شد و یکی از حُسن‌های این برنامه بار بالای معنویت بود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: انتظار داشتیم علی‌رغم گرمای شدید، همکاران گلایه‌مند باشند، اما با کمال میل و رغبت و انگیزه ارائه خدمت کردند که جا دارد از زحمات آنان تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha