پاییزی متفاوت برای مادران شیرازی در رویداد «مهر مادرانه»
کد خبر: 4093625
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

پاییزی متفاوت برای مادران شیرازی در رویداد «مهر مادرانه»

رویداد بزرگ «مهر مادرانه» طی دو ماه و در قالب 120 برنامه توسط معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری شیراز امروز، 30 مهرماه با بیان اینکه نقش مادر منشأ همه نقش‌هايی است که در جامعه وجود دارد، افزود: اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده مادران در خانواده است.

وی با اشاره به نقش والای مادران شاد و توانمند در ساخت جامعه ای سالم و موفق، اظهار کرد: شادکامی در عصر حاضر به یک مسئلۀ مهم و حتی به‌ یکی از ابعاد توسعۀ فرهنگی تبدیل ‌شده است و زنان به‌ویژه مادران، نقش مهمی در تأمین این شادکامی در خانواده‌ دارند.

مشفقیان، توانمندسازی در کنار شادکامی را مکمل هم دانست و گفت: مادران به عنوان اولین و اثرگذارترین پرورش دهندگان فرزندان، مهم‎‌ترین الگو و نقش را در تربیت آن‌ها دارند لذا برای پرورش نسل‌های آینده باید سرچشمه و مبدا حرکت آن‌ها که مادران هستند را پرورش داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: به همین منظور ویژه برنامه «مهر مادرانه» در قالب 120 برنامه به مدت دو ماه در 24 فرهنگسرا توسط معاونت فرهنگی این سازمان اجرا می‌شود.

وی در خصوص اهداف اجرای این رویداد گفت: ایجاد موقعیت گفت‌وگو و تعامل در میان مادران و همچنین حضور بیشتر آن‌ها در برنامه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و... شهر، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مراجعه حضوری مادران و قرار گرفتن در فضای شورانگیز و رنگارنگ کتاب‌ها، گرفتن راهنمایی و مشاوره از افراد گشاده‌رو، متخصص و کاردان حوزه کتاب و همچنین رونق بخشی به کتابفروشی‌ها بخشی از اهداف اجرای رویداد «مهر مادرانه» است.

مشفقیان، حضور مادران در تورهای سینماگردی و انتقال تجارب فرهنگی و اجتماعی با تماشای فیلم‌های آموزنده روز و با هدف ایجاد ارتباط و تعامل نزدیک با علاقه‌مندان به فیلم و سینما و همچنین فرهنگ‌سازی ضرورت وجود سینما و گردشگری در سبد فرهنگی خانواده‌ها، ایجاد روحیه شادی و نشاط برای مادران شیرازی و معرفی الگوهای برتر ورزشی و تقدیر و تجلیل از برگزیدگان مسابقات را از دیگر اهداف این ویژه برنامه برشمرد.

وی، این رویداد را در آشنایی با اماکن تاریخی و گردشگری شهر شیراز و تشویق و ترغیب مادران به منظور نشان دادن اهمیت میراث فرهنگی و آثار تاریخی و لزوم آموزش مباحث شیرازشناسی به کودکان به عنوان میراث داران آینده و همچنین گفتگو و انتقال تجارب مادرانه حوزه خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان و اهمیت مشاوره برای بهبود وضعيت، پيشگيری از مشكل، يا تغيير مطلوب در سبك زندگی و یادگیری مهارت‌های نوین نیز مسمر ثمر و اثرگذار خواند.

مهدی نجابت، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز نیز در خصوص جزییات این رویداد اظهار کرد: تمامی ویژه برنامه‌های «مهر مادرانه» در ساعات حضور کودکان در مدرسه برگزار می‌شود تا مادران بدون دغدغه حضور و رسیدگی به فرزندان خود از خدمات بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی خدمات به صورت رایگان بوده است، افزود: تورهای شیرازگردی، مشاوره فرزندپروری، اردوهای تفریحی باغ‌های خانواده، تورهای کتاب‌گردی و سینما و مسابقات ورزش‌های بومی و همگانی از ویژه برنامه‌های این رویداد بوده است که با همکاری معاونت اجتماعی و اداره‌های گردشگری و ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اجرا می‌شود.

نجابت با بیان اینکه 7 هزار مادر از این خدمات بهره مند خواهند شد، بیان کرد: مادران متقاضی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل زندگی خود در جهت شرکت در این رویداد نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام
captcha