تأکید بر حفظ آثار تاریخی در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4093519
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

تأکید بر حفظ آثار تاریخی در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)

استاندار فارس در رابطه با بازسازی بافت ۳۶۰ هکتاری اطراف حرم حضرت شاهچراغ(ع) از تصویب اعطا یتسهیلات به ساکنین این بافت در راستای بازسازی، ترمیم و مرمت منازل مسکونی و احداث موسسات خیریه، بوم گردی و زائر سرا خبر داد و بر لزوم حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 30 مهرماه از سفر یک‌روزه‌اش به تهران سخن گفت و افزود: در این سفر با مقامات ارشد دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دیدار داشته و به پیگیری تقویت امور زیربنایی، سرمایه‌گذاری و عمرانی استان پرداختیم.

وی در رابطه با رضایت بخش بودن روند توسعه و پیشرفت استان فارس تصریح کرد: مسیر رشد و شکوفایی همه جانبه استان فارس هموارتر شده است.

ایمانیه به دیدارش با معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این دیدار خواستار تسریع در اتمام ۶ فاز از آزاد راه شیراز - اصفهان شدیم که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. همچنین موضوع به مناقصه گذاشتن ۴ قطعه دیگر از راه آهن شیراز به بوشهر نیز مورد توافق قرار گرفت.

استاندار فارس در رابطه با بازسازی بافت ۳۶۰ هکتاری اطراف حرم حضرت شاهچراغ(ع) از تصویب اعطا یتسهیلات به ساکنین این بافت در راستای بازسازی، ترمیم و مرمت منازل مسکونی و احداث موسسات خیریه، بوم گردی و زائر سرا خبر داد و بر لزوم حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فعال شدن مجدد احداث راه آهن گل گهر به شیراز و ادامه آن به اهواز موضوع دیگر مورد بحث و تبادل نظر بود، افزود: همچنین با توافق در خصوص احداث کمربندی جدید شیراز عملیات اجرایی آن پس از جذب سرمایه‌گذار و طی مراحل قانونی آغاز خواهد شد.

ایمانیه همچنین با اشاره به دیدار با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، خواستار تسریع در اکتشافات معادن و مشارکت ایمیدرو در انتقال آب از خلیج فارس و تکمیل راه اقلید به ابرکوه شد و گفت: این درخواست مورد تأیید و تصویب مقامات ارشد وزارت صنعت معدن تجارت قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha