تاریخچه هیئات مذهبی یزد مستندسازی می‌شود
کد خبر: 4093192
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

تاریخچه هیئات مذهبی یزد مستندسازی می‌شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از مستندسازی تاریخچه هیئات مذهبی یزد در قالب مصاحبه‌های تاریخ شفاهی با پیشکسوتان و مدیران هیئات مذهبی و جمع‌آوری تصاویر تاریخی در این زمینه خبر داد.

سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سعید زارع، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، امروز، 28 مهرماه در جلسه با اعضای هیئت مدیره هیئات مذهبی استان اظهار کرد: نقش هیئات مذهبی یزد در محلات از حیث آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به مردم در خصوص فعالیت‌های این سازمان به خصوص در بخش اسناد اهدایی و تاریخ شفاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با مشارکت دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران موضوع مستندسازی تاریخچه هیئات مذهبی یزد را با محوریت انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی با پیشکسوتان و مدیران هیئات مذهبی و جمع‌آوری تصاویر تاریخی در دستور کار قرار داد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بیان کرد: تاکنون 6 مصاحبه در این خصوص انجام شده است که این مصاحبه‌ها پس از پیاده‌سازی و تدوین  به زودی به مرحله  چاپ و انتشار خواهد رسید.

وی افزود: انتظار داریم تا مدیران هیئات مذهبی در استان نماینده این مرکز در محلات خود به منظور ترغیب مردم به اهدای اسناد و ثبت تاریخ شفاهی یزد به عنوان یک نهاد ملی و مردمی باشند. 

یادآور می‌شود در این نشست اعضای هیئت مدیره هیئات مذهبی استان به بیان نظرات و زمینه‌های همکاری‌های مشترک خود با مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان پرداخته و مقرر شد در خصوص پیشبرد این پروژه نهایت همکاری را با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha