کتابخانه مسجد جامع زنجان نیازمند توجه بیشتری است
کد خبر: 4093139
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

کتابخانه مسجد جامع زنجان نیازمند توجه بیشتری است

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌موسوی‌زنجانی گفت: کتابخانه مسجد جامع زنجان با انگیزه آگاهی‌رسانی جوانان مشغول فعالیت است که البته در حال حاضر دارای مشکلاتی بوده که نیاز به توجه دارد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌موسوی‌زنجانی

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌موسوی‌زنجانی مرجع عالی‌قدر شامگاه، ۲۷ مهرماه در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار کرد: از نظر کتاب‌های مورد نیاز برای طلبه‌ها غنی هستیم و در نظر داریم بخشی نیز برای این گروه ایجاد کنیم.

این مرجع عالی‌قدر گفت: کتابخانه مسجد جامع زنجان با انگیزه آگاهی‌رسانی جوانان مشغول فعالیت است که البته در حال حاضر دارای مشکلاتی بود که نیاز به توجه دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مسجد جامع زنجان با انگیزه آگاهی‌رسانی جوانان مشغول فعالیت است که البته در حال حاضر دارای مشکلاتی بوده که نیاز به توجه دارد، افزود: در کتابخانه مسجد جامع زنجان نسخ‌ خطی و نامه‌های بسیاری از بزرگان وجود دارد که به منزله تاریخ این شهر هستند.

در ادامه این دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز تصریح کرد: سرانه کتابخانه‌ای در استان زنجان مطلوب است، از جمله اینکه ۴ دستگاه کتابخانه سیار در این استان فعال است. اما دغدغه اصلی این استان تکمیل کتابخانه مرکزی است.

مهدی رمضانی ادامه داد: نسل جدید کتابخانه‌های مرکزی علاوه بر شهرهای مشهد، یزد، سنندج در شهرهای قم و رشت در آستانه افتتاح است که در آنها بیش از ۵۰ خدمت به مردم ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه مرکزی، شاخص فرهنگی استان را متحول می‌کند، بیان کرد: همکاران نهاد افراد دغدغه‌مندی هستند که در حوزه‌های مختلف در کتابخانه عمومی مشغول فعالیت هستند و فعالیت‌ها در بخش ویژه کودک و نوجوان کتابخانه‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود که خدمات متنوعی به این گروه سنی ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: شبکه کتابخانه‌های عمومی به‌صورت گسترده در کشور فعال است و از ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی، ۸۰۰ کتابخانه روستایی و بیش از ۳۰ کتابخانه سیار با تلاش ۷۵۰۰ نفر کتابداران و همکاران یک شبکه گسترده فرهنگی در کشور است.

انتهای پیام
captcha