59 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد
کد خبر: 4093066
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
در نیمه نخست امسال؛

59 هزار منبع مطالعاتی به کتابخانه مرکزی رضوی اهدا شد

رئیس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در نیمه نخست سال جاری قریب به 59 هزار نسخه منبع مطالعاتی به کتابخانه رضوی اهدا شده است.

کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، عیسی اختری طوسی، رئیس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اظهار کرد: این منابع اهدایی که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی است، شامل كتاب، نشریه، پایان‌نامه و منابع سمعی بصری بوده که علوم اسلامی، ادبیات و تاریخ، علوم فنی و کاربردی و کودک و نوجوان عمده موضوعات آن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حجت الاسلام و‌المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، خانواده مرحوم زنده‌یاد حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاج سید محمد مفیدی(ره)، بیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی شهید فاجعه منا، سوسن یوسفیان، احمد خلیقی، حجت‌الاسلام محمدحسین راحت‌حق، خانواده مرحوم شهریار فهیم دژبان، خدیجه صادق‌ راد، عباس فرجی، ابوالفضل یوسفی، حسین بهرام‌پور و بتول بهرام‌پور، برخی از واقفان هستند که منابع متعددی را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.

اختری طوسی با بیان اینکه 4000 نسخه از مجموع این منابع اهدا شده از سوی سازمان‌های داخلی آستان قدس رضوی است، گفت: نهادهای کشوری از جمله مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سازمان نقشه‌برداری مشهد، روابط عمومی و تبليغات تيپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) در خراسان رضوی و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از دیگر اهداکنندگان منابع به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در نیمه نخست سال جاری هستند، به طوری‌که در این مدت، قریب به 59 هزار نسخه منبع مطالعاتی به کتابخانه رضوی اهدا شده است.

اختری از دسته‌بندی و فهرست‌نویسی بخش عمده‌ای از این آثار خبر داد و بیان کرد: این کتاب‌ها بنا به نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شوند و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

53 کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و سایر شهرها در حال فعالیت و ارائه خدمات به اعضای خود بوده و محیطی آرام را برای محققان و پژوهشگران فراهم آورده‌اند.

انتهای پیام
captcha