بررسی 3 دستور در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4092653
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

بررسی 3 دستور در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

صد و بیست و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اول آبان‌ماه به میزبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و به منظور بررسی سه موضوع برگزار می‌شود.

بررسی 3 دستور در مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا، صد و بیست و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر یکشنبه اول آبان‌ماه به میزبانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. برگزاری جلسات مجمع در دستگاه‌های عضو شورای توسعه پیش از این به تصویب شورا رسیده است.

بر همین اساس در این جلسه سه دستور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که اولین دستور آن بررسی آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن کریم است. بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اصلاحات سالیانه این آیین‌نامه به مجمع مشورتی شورای توسعه واگذار شده است.

دستور دوم صد و بیست و هشتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه گزارش ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم است. بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم باید گزارش‌های شش ماهه به مجمع مشورتی و گزارش‌‌های سالیانه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه دهد.

سومین دستور این جلسه که از دستورهای معوق جلسه قبل است، ارائه و بررسی نظرات و پیشنهادات دستگاه‌ها در مورد پیش‌نویس الحاق ماده واحده به آیین نامه شورا به منظور بهسازی نظام نظارت شوراست.

در جلسه قبل پیش‌نویس این دستور ارائه شد و در جلسه مجمع نکاتی از سوی اعضاء گفته شد. در آن جلسه اغلب اعضا نسبت به این موضوع که نظرات آنها برای تدوین این پیش‌نویس اخذ نشده است، اعتراض داشتند، با توجه به این موضوع مهلت دو هفته‌ای به دستگاه‌ها داده شد تا نظرات خود را به صورت مکتوب به مجمع اعلام کنند اما به جز یک دستگاه هیچ کدام از اعضا نظرات خود را ارائه نکرده‌اند.

یادآور می‌شود جلسه صد و بیست و هفتم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی 29 شهریورماه در دبیرخانه شورای توسعه برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha